Tjenare! Vi drömmer oss bort till sommarens icke-klippande och mindre suckar och ångest över högt gräs jämt och ständigt. Dags för en robotgräsklippare!

Tomten är på totalt 1500 kvadrat. Minus nån remsa som inte klipps, lite buskar, något träd, en backe där det växer vilt, en trappa, ett hus, ett förråd, ett hönshus med hönsgård... Kvar blir, jag vet inte 800-900 kvadrat att klippa på.

Vi har några slänter med skaplig lutning. Ingen golfgräsmatta, utan rätt så knölig. Och om cirka 6 år kommer vi att flytta - inte dumt med klippare som klarar större tomt redan nu (såvitt man inte säljer den eller låter den hänga med i köpet).

Jag förstår att billigt inte är bra. Men dyrt kanske inte alltid är bäst? Har väl nån smärtgräns på totalt runt 25 000 kronor inklusive linor och sånt krafs som måste hänga med. Det verkar som att Husqvarna dominerar, stämmer det? Vilken modell skulle ni förorda då, eller säger ni Stiga eller Stihl eller Worx eller något helt annat? Ge mig era bästa tips utifrån förutsättningarna! :)
 
Åsa Lund
Vi har en hq 430X på en naturtomt i stil med din. Jättenöjda!
 
330x eller 430x fixar biffen. Har liknande som du beskriver. Funkar kanon !
 
Skulle säga att du får vad du betalar för när det gäller robotklippare.
Större komplexa ytor med lutande partier kräver en bra klippare om du ska bli nöjd och slippa mecka och hjälpa klipparen.
Mitt råd är att välja klippare ur Husqvarna- eller gardenafamiljen.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.