Hej, är det någon här som försökt sig på att få igenom ett badkar genom en trappa till nedervåningen eller ovanvåning? Tanken är att få igenom ett hörnkar 140x140x68, men det kommer att bli tajt att lösa detta genom trappan. Kan man montera ned badkaret i delar eller är det helt badkaret helt enhetligt?

Mvh
 
Hur ser badkaret ut?
 
Omöjligt att svara då vi ej vet hur trappan ser ut eller vilka mått man har att spela på.
 
Balkong ?
 
Bredden på trappan är cirka 80 cm och öppningen nedtill är cirka 150 mellan trappa och ovan golv.
Edit: ingen balkong.
 
  • Trappa på 80 cm i bredd med trästeg och räcke, sett uppifrån med en öppning nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä det ser ut som det kommer skita sig ganska ordentligt. Jag tänker alltid det går men i det fall med tanke på en DM till godo i maxmått och då måste man även tänka på höjden på karet.
 
Nej, det måste monteras ned isf.

Hur gör alla andra som ska upp med kar på övervåningen tro?
 
Monterar ner trappan, hissar upp möbeln och monterar upp trappan igen.

Det är väl helt enkelt så att många med smala svängda trappor accepterar att vissa möbler helt enkelt inte går att ha på övervåningen.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
På mitt kar så gick benen att skruva av så undersidan blev bara marginellt större än "badbaljan". Satte in det innan jag satte i dörrkarmen så ska jag ta ut det så får det bli tigersåg och bära ut det i delar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.