Hej.

Bor i ett Lb-hus från 2003. I tvättstugan finns en garderob som ser ut som en semi-fast lösning och denna vill jag bli av med. Garderoben finns dessutom med på ritningarna över huset. Bestämde mig idag för att montera ner den men möts då av vad som kan ses på bifogad bild. På golvet finns dessutom en hel del mus-skit och lös isolering.

Frågorna jag hoppas få svar på är dels om det finns någon bra anledning till att det ser ut som det gör? Samt om det finns någon fara med att sätta upp gips över hålet? Tänker främst på att det finns två rör som kanske behöver luft osv.

Tacksam för svar och tips.
 
  • Avmonterad garderob i tvättstuga visar isolering och rörledningar med möjlig musbajs och lös isolering på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Problemet är väl snarare att det inte är tillåtet att bygga in skarvar på vattenledningar enligt branschregler. Garderoben var väl en slags metod att gå runt regelverket i och med att den går lätt att riva om problem skulle påträffats.

En inspektionslucka vore väl inte fel på den nedre sektionen, då har du ingen som kan klandra åtgärden för dolda fel eller liknande vid läckage. Helst ska det finnas ett skvallerrör om det är möjligt.
 
Tack för svaret!
Det låter ju hur rimligt som helst. Blir nog till att sätta en inspektionslucka och eventuellt ett skvallerrör. Två tummar upp!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.