Hello!

Har nyligen satt upp en liggande plankvägg av vanligt spontat virke i vardagsrummet, ska bli en slags fondvägg. Har satt den hyvlade sidan utåt och nu till min fråga:
Vilken slags färg ska jag måla den med? Alltså inte kulör... I färgbutiken tyckte dom vanlig väggfärg men blev lite konfunderad med tanke på vidhäftningen, borde jag inte åtminstone grunda i så fall innan? de tyckte inte dom att jag behövde...

tacksam för svar!
 
Tydligen ingen som vet... ;)

Har idag varit och pratat med färgaffären igen, fast inte med samma person, då lät det annorlunda. han jag pratade med idag tyckte jag skulle grunda och sen måla med lackfärg eller väggfärg, helst lackfärg. så det blev en matt (glans 10) lackfärg, så nu ska det grundas! ;D
 
Det slutliga var ett bra val iaf... :D
 
Hur gick det för dig med golvet förresten....hur gjorde du till slut? *nyfniken*
 
kesella - Ja, det känns som ett bra val, har grundmålat och sen målat en gång med biarritz blue som färgen heter, ljust turkos, ser kanon ut redan nu! :D

golvet har vi inte kommit till än, gör väggarna nu och sen kanske vi får vänta lite för min svärfar murar upp en kamin åt oss och vi vill inte ta bort parkettgolvet förrän han är klar. han tar upp nästan hela matsalen med sina grejjer och det sliter rätt bra på golvet så det känns skönt att vi inte tog bort parketten innan han började! Men det lutar åt att vi tar en halvblank vit golvfärg (har sett att beckers har det) och kanske spär den lite så den blir liite mattare.
Hur blev ditt golv då?? vill hemskt gärna se bilder...!
 
Jag grundade aldrig mina väggar utan målade bara som vanligt...Däremot så grundade jag golvet med en grundfärg innan. :)
 
jessica - Har du målat golv?! Vill gärna måla vårt golv vitt, vilken kulör har du målat golvet i? Vill jättegärna se bilder om du har... :)
 
Jag har målat det vitt. Jag ska se om jag kan lösa det med bilder..
 
jessica - skulle jättegärna se bilder, vore glad om du kan fixa det! Har knappt sett några bilder på målade golv så det vore kul att se hur det kan komma att bli...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.