Ska bila ut i ett litet rum som ska bli tvättstuga å ev toa, dock så undrar jag går det att isolera med skivor under betongen utan golvvärme med sånna där frigolitskivor ?

Vilken tjocklek rekommenderas och kan någon säga vad skivorna kallas?
 
Det är inte bara och bara. Ganska mycket att ta reda på innan du börjar bila. Har du koll på armering, rör och om väggarna kring rummet är bärande t.ex?
 
C C.Lundin skrev:
Det är inte bara och bara. Ganska mycket att ta reda på innan du börjar bila. Har du koll på armering, rör och om väggarna kring rummet är bärande t.ex?
Ingen armering i gamla betongen, inga rör som ändå inte ska bytas, dvs avloppsrör. Det finns bärande men kommer inte bila hela vägen mot väggen. Så nu undrar jag fortfarande om man ska isolera även fast man inte ska ha golvvärme mvh
 
Rummet är 2,40x2m så det är inget stort rum
 
Du kan isolera. Det är inte fel. Men det är onödigt jobb att bila ur bara för att isolera nedåt.
Är golvet väldigt kallt?
 
L largab skrev:
Du kan isolera. Det är inte fel. Men det är onödigt jobb att bila ur bara för att isolera nedåt.
Är golvet väldigt kallt?
Nä golvet är varmt, tänkte mest då jag ändå ska bila för avlopp typ 30% av ytan, vad ska jag isolera med? Länka gärna mvh
 
Om jag bilar utan att gräva ur mer än för avlopp är det ingen risk att väggar ger vika? Rummet är 2,40x2m och det är avloppsrör för brunn, handfat och toa så all betong ryker ju ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.