Jag har sökt lite i forumet, men inte hittat nått lämpligt.

Jag skulle vilka ha tag i eluttag med integrerad timer för infällning i väggdosor, sådan som man många gånger ser på arbetsplatsers pausrum. Så kaffekokaren slår av sig efter 30 eller 60 min.

Jag fråga en lokal elhandlare, men prislappen för timer + ett eluttag låg på ca 1000 kr eller 1563 kr beroende på utförande.

Letade om vanligt på Ebay, men hittade inga bra sökbegrepp som snävade in urvalet.

Ni som bor nära Bauhaus eller liknande, några tips? Hur har ni andra gjort, eller har ni accepterat priset?

Känns nästan som man borde få billigare hemförsäkning om man kostar på en dylik sak.

// Rubrik ändrad för att inte få missförstånd.
 
Jag hade (har) köpt en kaffebryggare som slår av sig själv efter ett tag i stället. Gör inte de flesta det nu för tiden?
 
Var det kaffebryggare jag frågade efter? Var det inte timer? ;D

(Vitsen är ju naturligtvis att oavsett vad jag kopplar in så bryts strömmen efter en en viss tid).
 
Vet inte vad du är ute efter med tanke på det föreslagna priset. Vi köpte en sådan här på Clas Ohlsson.
361049_X_2004-07-01_110958.jpg Kopplingsur med dygnsfunktion. Minsta inkopplingstid 15 min.

Den kostar 39 kr och fungerade utmärkt ett tag (två år ca). Sen gick den sönder.  Det finns säkert fler av den typen i lite bättre kvalitet.

/EB
 
plf66 skrev:
Var det kaffebryggare jag frågade efter? Var det inte timer?  ;D

(Vitsen är ju naturligtvis att oavsett vad jag kopplar in så bryts strömmen efter en en viss tid).
Ah, jo. Trodde det var just till en kaffebryggare, läste lite slarvigt..
 
Finns en för infällnad på Clas Ohlson för ca 300kr eller något sådant. Såna satte vi i tvättsugan för strykjärnet
 
Tack och bock tomten! Hittade ingen i förrgår när jag var i affären och expediten jag frågade visste ingen. Nu satt jag och letade på Clas O en stund efter ditt tips. Det finns en art 32-2196 som kostar 298 kr. Jag ska ta en ny tur till Clas O under dagen och spana in den. Verkar bli bra. :)
 
jon_h skrev:
Jag hade (har) köpt en kaffebryggare som slår av sig själv efter ett tag i stället. Gör inte de flesta det nu för tiden?
Väntar fortfarande på att den bästa kaffebryggaren som finns (Moccamaster) ska uppgraderas med detta. Har väntat ett tag nu... ;)
 
dalle skrev:
...Har väntat ett tag nu... ;)
Sen 1964 ??
:)
 
jon_h skrev:
Jag hade (har) köpt en kaffebryggare som slår av sig själv efter ett tag i stället. Gör inte de flesta det nu för tiden?

Fast det ska du vara försiktig med att lita alldeles för mycket på. Fick för 3 år sen en kaffebryggare från OBHNordica med automatisk avstängning. Med en sambo som notoriskt glömemr att stänga av kaffekokaren är det guld värt men på senare tiden har jag märkt att den inte har slagit av trots att den varit på i minst 2 timmar. Nog tur att vi har fått en espressomaskin nu så att kaffebryggaren inte används så ofta
 
Köpte två timrar på Clas O förut idag (hela deras lager i Karlstad). De ser fina ut, ska planera lite i helgen så jag vet var elektrikern ska installera dem sen.

F ö dricker jag bara te... ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.