Hej!
Finns liknande trådar men som har några år på nacken. Om ni fick välja, skulle ni ta Bosch eller Electrolux tvättmaskin? Någon som vet var dagens Electrolux tvättmaskiner tillverkas?

Tacksam för svar
 
Electrolux tvättmaskiner tillverkas i Electrolux tiptop fabriker och produkterna är tillförlitliga!
Du kan vara lugn...
 
  • Gilla
bora199
  • Laddar…
Eftersom vi nyligen har kasserat en Electrolux diskmaskin (iofs från IKEA), skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa en vitvara från electrolux. Maken till dålig produkt har jag aldrig sett förut, plasten tålde inte att vistas i diskvattnet, luckan lossnade, allt var skit helt enkelt och oberoende av fabrik var konstruktionen undermålig. Ett företag som skickar ut en sådan produkt på marknaden har jag noll förtroende för. Däremot har jag också haft en Bosch tvättmaskin av en dyrare modell och jag måste säga att den billiga Cylindan som fanns i det här huset när vi flyttade in tvättar renare. En rätt så viktig funktion hos tvättmaskiner...
 
  • Gilla
bora199
  • Laddar…
F FDT skrev:
Electrolux tvättmaskiner tillverkas i Electrolux tiptop fabriker och produkterna är tillförlitliga!
Du kan vara lugn...
Vet du vart? Och skulle du rekommendera bosch eller electrolux?
 
S Sackaros skrev:
Eftersom vi nyligen har kasserat en Electrolux diskmaskin (iofs från IKEA), skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa en vitvara från electrolux. Maken till dålig produkt har jag aldrig sett förut, plasten tålde inte att vistas i diskvattnet, luckan lossnade, allt var skit helt enkelt och oberoende av fabrik var konstruktionen undermålig. Ett företag som skickar ut en sådan produkt på marknaden har jag noll förtroende för. Däremot har jag också haft en Bosch tvättmaskin av en dyrare modell och jag måste säga att den billiga Cylindan som fanns i det här huset när vi flyttade in tvättar renare. En rätt så viktig funktion hos tvättmaskiner...
Får jag fråga när diskmaskinen inköptes?
Är det Bosch serie 8 tvättmaskin?
 
B bora199 skrev:
Vet du vart? Och skulle du rekommendera bosch eller electrolux?
Electrolux största tvättmaskinsfabriker finns i Italien och Polen och tvättmaskinerna har numera en hög generell kvalitetsnivå.
Med denna vetskap och att hjärtat klappar lite svenskt - är min rekommendation given..
 
  • Gilla
bora199
  • Laddar…
A
Electrolux topp maskiner görs på den totalt v......lösa zanussifabriken i italien.
Bara maskinerna från polen och kina är sämre.
Ar på återvinningen idag och där stod otalet electrolux tvättar som var mellan 2 och 5 år. Både zanussis och polski.
 
  • Gilla
bora199
  • Laddar…
A
Det enda svenska i electrolux i dag är några anställda på kungsholmen och diverse aktieägare.
 
  • Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
B bora199 skrev:
Får jag fråga när diskmaskinen inköptes?
Är det Bosch serie 8 tvättmaskin?
Den var ca 5 år gammal. Fanns vid inflytt men IKEA kollade upp serienumret för att åldersbestämma den. Boschtvättmaskinen var med i-dos. I övrigt var den toppen, bara en sån grej som att man kan stoppa den när den är igång och fylla på mer (den kollar vattennivån och är den inte över luckan så får man öppna). Men Cylindan tvättar som sagt bättre.
 
Fruktsallad
S Sackaros skrev:
Men Cylindan tvättar som sagt bättre.
Vad är det för årtal och märke på Cylindan?
Jag lämnade en Cylinda från 2002 när jag flyttade sist och den var bättre och tvättade bättre rent än den nya tvättmaskinen som vi fick på köpet här vid inflytt. Det är ju sjukt att de nya energisnåla alternativen inte kan tvätta rent så som de gamla?!
 
A
Klart som f-n att nya maskiner inte kan tvätta rent för de använder nästan inget vatten.
Max halvfulla maskiner om man vill att det skall bli rent.
 
Felpost
 
Aldrig mer E-lux för mig.
Ren skit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.