vi bygger nu med dala trähus. En mycket bumpig start hoppas det blir bättre. Ni kan läsa om vår resa på min blogg.
vibyggermeddalatrahus.blogg.se
 
Läste din blogg och funderade på några saker.

Jag vill inte vara dömande eller peka finger eller något utan frågar av ren nyfikenhet. Varför föll valet på Dala-Trähus, när det finns mer etablerade företag som bygger likvärdiga hus, skiljer det mycket i pengar eller vad gör att man väljer en "mindre" leverantör?
 
Sen vill jag vara tydlig med att fel kan det alltid bli så jag gör ingen bedömning utifrån det, däremot hur eventuella fel åtgärdas, det är avgörande!
 
V vastkustkillen skrev:
Läste din blogg och funderade på några saker.

Jag vill inte vara dömande eller peka finger eller något utan frågar av ren nyfikenhet. Varför föll valet på Dala-Trähus, när det finns mer etablerade företag som bygger likvärdiga hus, skiljer det mycket i pengar eller vad gör att man väljer en "mindre" leverantör?
Säljaren var mycket hjälpsam till att börja med, följde med till kommunen för att hjälpa oss med vilket hus vi kunde få bygglov för. Andra husleverantörer sa att vi inte kunde bygga det huset som vi ville och såg bara problem. Vi tänkte också att det skulle vara bra med ett litet företag, att man inte blev en i mängden.
 
V vastkustkillen skrev:
Sen vill jag vara tydlig med att fel kan det alltid bli så jag gör ingen bedömning utifrån det, däremot hur eventuella fel åtgärdas, det är avgörande!
Vi får se hur det går fram över, fick ett gott intryck av snickarna som var där idag och det är det företaget dom kommer vara byggledare framöver
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.