Hej!
Vi är några studenter på Chalmers som skriver ett kandidatarbete om hållbara och uppkopplade hem. Vi har därför tagit fram en enkät som riktar sig till er villaägare och det hade varit ovärderligt ifall ni tog er tid att svara på den.
https://goo.gl/forms/copIt4LGyY0rxLd52

Det tar cirka fem minuter att svara och vi uppskattar all hjälp vi kan få.

Vänliga hälsningar
Mattias, Elias, Jens, Magnus, Linnea och Linn.
 
Hej! Kul!

Tyckte det saknades möjlighet att säga vad man redan har. Vi har gästhus och friggebod men vill gärna ha fler komplementsbyggnader (förråd, växthus, ev carport osv).
 
stefancrs stefancrs skrev:
Hej! Kul!

Tyckte det saknades möjlighet att säga vad man redan har. Vi har gästhus och friggebod men vill gärna ha fler komplementsbyggnader (förråd, växthus, ev carport osv).
Hej! Vad kul att du tog dig tid att svara. Vi håller på att ta fram material för att kunna intervjua personersom redan har den här typen av småhus. Skulle du kunna tänka dig att vara med på en intervju?
 
Linn Stolt Linn Stolt skrev:
Hej! Vad kul att du tog dig tid att svara. Vi håller på att ta fram material för att kunna intervjua personersom redan har den här typen av småhus. Skulle du kunna tänka dig att vara med på en intervju?
Visst! Skicka PM!
 
Jag svarade på enkäten. Fick en tydlig känsla av att mina svar var den extrema motsatsen till svaren som ni hade hoppats på men svaren är sanningsenliga och jag minns från min egen studietid hur enkelt det är att snöa in på komplicerade lösningar när det är de enkla lösningarna som fungerar och är ekonomiskt genomförbara.
 
K
Det kändes som att det ställdes lite väl få frågor för att ni ska kunna dra några slutsatser.. Vi har redan ett komplementshus i form av garage, verkstad och hobbyrum så skulle vi bygga ytterligare ett skulle det vara för att hyra ut. Men först på tur står egentligen ett växthus så vi kan driva tulpaner på vintern..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.