Hur gammal är du?

  • Antal röster
    684
  • Omröstningen stängd .
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja j-ar vilken miss! Jag tänkte på 3 som 15 :worried:
Har ni mycket snö där i Chicago?
God morgon KoW. I Halland torde klockan vara sisådär 10 över tre på morgonen. Här skiner solen och det är sådär 12-15 grader. Ovanför nollstrecket naturligtvis :D
Nu är det några år sen jag var i Chicago så din gissning var tyvärr inte korrekt. Ha en underbar dag :love:
/T
 
Fånigt sätt att fråga. Egentligen lika förolämpande som den om 1% av forummedlemmarna är arbetslösa. Bara lite mer beslöjad. Ett underliggande antagande är ju att vi stjäl tid från något viktigare för att spendera den med att skriva här.

Anledningarna att skriva på udda tider är lika många som de som skriver. Skulle frågan formuleras seriöst i en undersökning skulle svaren bli så spretiga att inga slutsatser skulle kunna dras av resultatet.

För min del ringer klockan 0405 när jag sover i båten. Jag pysslar lite, gör frukost, läser och skriver när jag äter den. I dag ( natt för vissa) är det 11 minus ute. Innetemp ca 16 grader. In från värmeväxlaren ca 5 grader. Reflexkaminen går som den skall. 0530 ca kör jag till snick. Jobbar från 0630 till ca 1630 med två trekvartsraster som också, ofta nog, ägnas åt att läsa och skriva. Efter det pysslar jag med något eget projekt till ca 18-19. Sedan till vart jag nu skall tillbringa natten.
Sover jag i stan ser tiderna lite annorlunda ut.

Frågan om varför forummedlemmar skriver kan vara mer intressant. Men bara om den är öppet formulerad utan underliggande antaganden.

Mitt läsande och skrivande står inte i konflikt med andra saker som jag gör. Kanske är det en av förutsättningarna... att kunna återstarta hjärnkontoret då och då under dagen.

Tänkbara skäl.
Inspiration, rent av fascination, vilja att bidra, kanske något att fråga om, eller dela ett eget projekt. På den mörka sidan den sköna känslan av att andra är idioter och en obetvinglig lust att yttra sig om saken (baksidan, misstanken om att idioten är en själv och motsvarande lust att med kraft motbevisa detta).

Skälen varierar men det går fortfarande inte att dra slutsatser oavsett vilka insikter vi får. Närmast sannngen är nog att vi gillar det.
Nu är kl 0535 och jag har ägnat några minuter för mycket åt det här ;). But... frankly my dear. I don’t give a damn.

Mvh Findus
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Jag skriver udda tider för att jag återkommande jobbar udda tider. :)
 
Ska man dra lite förhastade slutsatser av åldersfördelningen så hänger 0-19 åringar på facebook, snapchat etc medan 80+are använder telefonen för att prata med.

Vi andra mitt i livet använder telefonen isf läsa morgontidningen... Vad gör ni först? Kollar om det hänt något i världen, i Sverige eller på Byggahus?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Många här är inne och skriver, och förmodligen även läser, på de mest udda tider på dygnet.
Jag funderar ibland på hur gamla ni/vi är egentligen, för att kunna lägga tid på Bygga hus klockan 6 på morgonen eller 2 på natten.
Så klicka i er ålder, sår får vi kanske lite intressant statistik!
Lite synd att du inte valde samma åldersfördelningsindelning som Google, Facebook, SCB (Statistiska centralbyrån) och IIS (Internetstiftelsen i Sverige) så att vi kunde jämföra med dessa siffror.

-17
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+

Enligt Google Analytics är 49% av våra besökare 25-44 år. Och det är åldersgruppen 25-34 som ökar mest av alla grupper.
 
  • Gilla
RJMS
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Många här är inne och skriver, och förmodligen även läser, på de mest udda tider på dygnet.
Jag funderar ibland på hur gamla ni/vi är egentligen, för att kunna lägga tid på Bygga hus klockan 6 på morgonen eller 2 på natten.
Så klicka i er ålder, sår får vi kanske lite intressant statistik!
Kl 6 i Sverige är 14 i Singapore.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Varför ska man veta åldern på de som är inne här? Låt säga att 30% är under 30 år, 30% mellan 30-50 år och resterande över 50 år. Jaha vad gör vi då då?
 
N Yindysagh skrev:
Varför ska man veta åldern på de som är inne här? Låt säga att 30% är under 30 år, 30% mellan 30-50 år och resterande över 50 år. Jaha vad gör vi då då?
Vet;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Jobbar hemifrån och har lunchrast.
 
Varför går det inte att klicka i hur ung man är?
 
  • Gilla
Duttarmajster
  • Laddar…
N Yindysagh skrev:
Varför ska man veta åldern på de som är inne här?
Man kan ju vara nyfiken på allt, det är väl inget ont i det?
Varifrån blåser vinden, vem har namnsdag idag, vad drömmer du om?
Vanlig enkel nyfikenhet bara.
Speciellt som jag inser att jag själv numera tillhör en minoritet (vilket de flesta nog redan har gissat :) )
 
Jobbar man i sin egna firma utan anställd är det avkopplande/nödvändigt att då och då lämna arbetsbordet, sträcka på sig, böja på knäna och fixa sittställning, gå in på BH och kolla läget. För övrigt gillar jag att jobba på natten så jag har de mest egendomliga inloggningstider.

Inser att jag är priviligierad!
 
  • Gilla
Hans-Greta och 2 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Fånigt sätt att fråga. Egentligen lika förolämpande som den om 1% av forummedlemmarna är arbetslösa. Bara lite mer beslöjad.
Men hör du Findus, nu drar väl dina tankar och (paranoida?) föreställningar iväg med dig?
Jag ha varken frågat vad du gör, om du har en anställning, varför du sitter vid datorn eller vad du "egentligen" borde ha gjort i stället.
Jag var bara nyfiken på åldern på er andra som sitter här med tangentbordsträning och övar skärmläsning.
Ingenting annat!

findus42 findus42 skrev:
But... frankly my dear. I don’t give a damn.
Ja, det märks verkligen!
Men jag undrar vad som gjorde dig så upprörd egentligen :thinking:
 
H Höök skrev:
Varför går det inte att klicka i hur ung man är?
Jag är väl lite färgad av min egen självbild. Ser mig inte som ung, snarare som gammal tyvärr :(
Fast även när man träffar ett förskolebarn frågar man ju inte hur ung är du utan snarare hur gammal är du :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Lite synd att du inte valde samma åldersfördelningsindelning som Google, Facebook, SCB(...) och IIS (...) så att vi kunde jämföra med dessa siffror.
Ja, vi får väl göra om det då.
Men det verkar som att väldigt många här tycker att ålder är ett känsligt ämne :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.