2. Johan Hedengran

Hade ett digitalt måttband med kalkulator för olika vinklar för ett tiotal år sedan.
Det hade jag bra nytta av, men nu är det dags att byta upp sig.
 
Svar: Johan Hedengran

Har precis köpt en bostadsrätt och behöver totalrenovera den, dessa verktyg skulle göra livet bra mycket enklare! :)
 
2. Johan Hedengran

Som tjej uppskattar man bra verktyg speciellt, ofta lättare att jobba med. Använder nästan bara gips i vårt bygge.
 
Rätt svar är 2 Johan Hedengren.

Vi ska börja bygga vårt hus under året så fort vi hittat en lämplig tomt. Därtill kommer alla nya verktyg som måste inhandlas så allt som går att få extra är ett väldigt bra tillskott.
 
2. Johan

Ja all heder åt mina gamla ärvda verktyg men det är fan något speciellt som uppstår när ny teknik möter gamla beprovade verktyg. Skulle sannerligen göra renoveringarna här hemma effektivare och inte minst roligare!!
 
Svar 2.

Vi renoverar massor i vårat gamla torp. Just nu ska vi försöka bygga egna köksluckor och då skulle det vara perfekt med det analoga måttbandet! Just nu blir jag helt snurrig av att titta på alla siffror och streck, och av att behöva kontrollmäta hundra gånger.
 
2. Johan Hedengran

Är en person som älskar gadgets och verktyg i all sin prakt, dessa tre har jag däremot inte och det syns och gav mig otroligt mycket huvudvärk då jag renoverade vår nyfödda sons blivande barnrum, näst på tur är vårt sovrum vilket skulle vara fint med lite lättare arbete och mindre huvudvärk då sonen garanterat gör sitt för den delen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i de:love:n här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse
en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej!
Svar på frågan är nr 2 Johan Hedengren.
Naturligtvis vill jag vinna för jag är en nörd på smarta verktyg. Jag handlar hellre på byggvaruhus än klädbutiker
Hälsningar Elisabeth Frenell, Hedemora
 
Svar: 2. Johan Hedengran
Totalrenovering pågår. Jag vet knappt var jag skall börja.
Tvättstuga skall flyttas, värmepannan likaså. Väggars skall rivas och flyttas och det rör sig om mm i vissa fall för att få ihop måtten. Utöver det skall fasaden skall bytas nu till våren-sommaren.
Gott mått :).
 
2. Johan Hedengran

Snart är det Alla hjärtans dag, detta vore en perfekt gåva till frun
 
Svar 2. Johan Hedengran

Det här hade verkligen behövts hos oss. Då vi byggde en balkong byggde gubben den 30cm för lång så vi fick söka nytt bygglov. Dessutom kom räcket mitt i ett fönster som vi tänkt sätta in så det blev inget fönster. Nu ska vi bygga ett uthus och jag är hur nervös som helst, hur ska det gå? Tror de här verktygen skulle vara ovärderliga för oss..
 
Redigerat:
2. Johan Hedengran

Dessa hjälpmedel kommer bli perfekta nu när vi precis flyttat in i hus och ska börja renovera.
 
2. Johan Hedengran

Ska just börja ett större projekt med att öppna upp en bärande väg, byta ut hela köket och tvättstugan.
Så alla gipsväggar där ska ner för att kunna dra om all el och nya gipsskivor ska upp.
Så blir en massa arbete i gips
Detta kit hade varit perfekt nu för att få allting lite mer professionellt gjort.
All hjälp man kan få nu är välkommen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
2. Johan Hedengren

Är i stort behov av nya verktyg som nybliven husägare. Att då få några med extra finess som man normalt inte unnar sig skulle vara väldigt kul!

Hälsningar
Ssmuel
 
Nr 2 Johan Hedengran

När mannen inte längre kan fixa och dona med reparation, renovering eller nytt här hemma får jag göra det själv. Lite har man väl lärt sig med åren, men bra verktyg är A och O. Finns det sen nya smarta sådana att tillgå gör det både livet och jobbet lättare för en glad pensionär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.