RilleRock
Vi fick nycklarna idag  :D

NU skall det först göras vid invändigt.
Har redan börjat lägga nytt teakgolv och är snart med halva vardagsrummet...bara 60 kvm till efter det.
Blir Supersnyggt!
Sen blir det målning, fälla in spottar, larm osv
Därefter fixa uteplatsen på baksidan med staket, plattläggning samt ledspottar i mark runt uteplatsen samt i spottar i takfoten :D
Sen blir det gräsmatta samt framisda med plantering och ev mur.
Ej bestämt riktigt än.
Samt nästa år skall det målas om.
Måste juh sätta ribban för grannarna  :lol:

Hum1.jpg

Vardagsrum
teak1.jpg

Fick sätta farsgubben i arbete... ;D
Vardagsrum
teak2.jpg

Vårt sovrum
teak3.jpg

Entre mot kök
teak4.jpg
 
RilleRock
Ingen som tycker ngt?
;D
 
Hemmakatten
Jo, det var jättesnyggt. :D Teak har en härlig ton som passar till mycket, tex det gråa. Lite synd bara att det är laminat, är inte riktigt samma känsla att gå på som trä. Men jag antar att teakparkett är vansinnigt dyr. Snygg övergång till klinkern som också är snygg, vad är det?
 
RilleRock
Hemmakatten skrev:
Jo, det var jättesnyggt. :D Teak har en härlig ton som passar till mycket, tex det gråa. Lite synd bara att det är laminat, är inte riktigt samma känsla att gå på som trä. Men jag antar att teakparkett är vansinnigt dyr. Snygg övergång till klinkern som också är snygg, vad är det?
Ja parkett i teak..då slänger jag hellre pengarna på annat då jag tycker det är lika gutt att gå på detta som riktigt :)
Övergången hehe är en "luftspalt" änsålänge för listen jag köpte var inte bred nog at täcka skarven så listen skall bytas mot en modell större.
Den kommer dock se likadan ut som synvillan på bilden.
Lite guldaktig mässing eller vad man kallar det?
Finns på byggmax.
 
RilleRock
Hade jag inte skrivit det vart laminat..hade du sett ngn skillnad då? :)
 
Hemmakatten
Nej, på bilden syns det ingen skillnad alls. Det var därför jag (lite avundsjukt) relaterade till den varma teakfärgen kontra det grå i inredningen. :) Men, hade jag gått på golvet hade jag definitivt känt skillnaden med en gång, gammal båtmänniska som jag är (15 år med gamla veteranbåtar fulla av hondurasmahogny och teak).
 
RilleRock
Hemmakatten skrev:
Nej, på bilden syns det ingen skillnad alls. Det var därför jag (lite avundsjukt) relaterade till den varma teakfärgen kontra det grå i inredningen. :) Men, hade jag gått på golvet hade jag definitivt känt skillnaden med en gång, gammal båtmänniska som jag är (15 år med gamla veteranbåtar fulla av hondurasmahogny och teak).
Självklart hade du märkt det..man får jö vad man betalar för ;D
Men är inte beredd att betala 6* så mkt.
 
RilleRock
Nu är entren nymålad i MioLin samt lite spottar monterade

entre.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.