Har ett platsbadkar av okänt fabrikat där jag skulle behöva komma åt att rensa avloppet. Har någon en idé om hur det är tänkt att gå till? Fronten verkar sträcka sig obrutet runt i princip hela badkaret. Det måste väl ändå gå att komma åt under på något vis utan att lyfta bort hela sk**en? Tack på förhand!
 
  • Badrum med hel front på ett platsbadkar och kran, söker hjälp för att rensa avloppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit hörnbadkar med obruten frontpanel i ett badrum med vita kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit hörnbadkar med en grön badkarsmatta och leksaker på golvet, undrar om avloppsåtkomst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom där fronterna brukar vara upphakade i överkant på plastfästen och justerbara ben nertill. Så metoden för att få bort borde vara att lyfta upp och dra utåt, men det har du kanske redan provat?
 
Problemet är att den sidan jag vill få bort verkar vara mer av en kjol än en front. Jag har svårt att se hur jag ska kunna få bort den alls då den verkar gå, obruten runt till baksidan. Läste om ett annat plastbackar där man skulle rensa från baksidan vilket verkar idiotiskt och i det närmaste omöjligt i mitt fall. Kommer isf få skruva ner halva inredningen i badrummet för att få ut karet.
 
  • Ledsen
Kurtivan
  • Laddar…
Kom på att jag missat att avslöja lösningen på mitt problem här. Det jag till slut gjorde var att resa karet på högkant. Det gick lätt då det ju inte väger många kilo. Sen kom jag åt att rensa hur fint som helst.
 
  • Gilla
Henrik Winge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.