Svar: 2. Johan Hedengran.

Motivering: Jag behöver verkligen ett digitalt måttband. Alla väggar, golv och tak i torpet har ojämna mått och det är ibland näst intill omöjligt att få till jämna och parallella delar. Gipsskiveverktygen kommer väl till pass när vi kommer så långt som att sätta upp kakel i kökshörnan. Då behöver en gipsskiva bakom har jag hört.
 
Svaret är 2. Johan Hedengran

Motivationen är att vi råkade få ett extra barn, istället för 3 blev det en 4-barnsfamilj och tvillingarna behöver egna rum så småningom. Vi ska därför bygga ut från 91 till 147 m^2 i sommar. För att hålla nere kostnaderna ska vi göra det mesta själv.
 
2. Johan Hedengran

Få min son på nästan 2år alltid hjälper till med att låna min tumstock och går iväg och mäter viktigare saker än det jag håller på med, sen att jag fortfarande har små gipshögar bakom en del möbler efter uppsättning av olika saker så tror jag frugan skulle bli nöjd, sen att våran, nu 3e Electrolux dammsugare slipper gå sönder pga allt betong/gipsdamm!
 
Svar: 2 Johan Hedgren

Att bara få slippa dammiga glasögon vore ju något. Men exakthet och perfektion hade ju inte skadat för en gångs skull. Brukar skylla på att pennan är för trubbig:thinking:
 
2. Johan Hedengran

Vill vara guld värd att ha inför renovering!
 
2. Johan Hedengran

Som villa-ägare finns det alltid saker som behöver fixas/repareras eller justeras. Så med smarta verktyg går arbetet så mycket lättare. Jag lever på hoppet!
 
Svar: 2. Johan Hedengran

Vad skulle passa bättre än några innovativa verktyg för att utmana farsan och hans gamla snickarknep i vår husrenovering?
 
Svar: 2 Johan Hedengran.

Motivering: Jag tycker det bästa som finns är fiffiga och smarta verktyg, tycker att det gör allt byggande hemma så mycket trevligare. Dessa hade verkligen kommit till använding hos mig!
 
2. Johan Hedengran

Någon påstod sig inte tro på verktygen. Men det gör jag. Dom är klart användbara. Give it to me, I won't change my mind!
 
Svar 2

En av de bästa grejerna med att hälsa på hos mina föräldrar är att få se vilka nya smarta verktyg pappa har fått tag på sen sist!
Nu ska jag snart hem och hjälpa pappa att renovera badrum, vore kul att få vara den som visar de listiga verktyg för pappa, för en gångs skull!
 
2. Johan Hedengran

Smarta grejor är alltid kul.
Jag ska dra igång en del projekt här hemma så de kommer att komma till användning.
 
Johan Hedengran
Alltid bra ha smarta saker i verktygslådan, men bäst gillar jag dammuppsamlaren då du borrar.
Det fina borrdammet yr o lägger sig som en hinna överallt, så det skulle bli min favoritgrej, liksom det digitala mätbandet, för det ger ju mm precision !








Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. Johan Hedengren

Min 70-årige far som alltid ställer upp när vi behöver hjälp med nåt i huset skulle må bra av lite ”smarta saker”. Det skulle underlätta alla hans snickeri-uppdrag!
 
Svar 2. Johan Hedengran

Här har du wish mannen med en önskan om guldkant. Håller på att renovera ett helt hus från -62 Och ääälskar smarta prylar. Brukar beställa tonvis med små smarta prylar från wish. Får skylla sig själv när de håller en gång eller visar snett. Detta skulle vara guld med lite kvalitets grejer som underlättar arbetet!
 
Svar 2: Johan Hedengran

Ska spackla och måla om väggarna i vardagsrummet, så sedan behövs det monteras upp hyllor, speglar och tavlor.
Då kommer detta fina tillbehör till borrmaskinen väl till pass:) Hoppas hoppas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.