Hej, jag har en kombinerad tvätt/tummlare enligt rubrik som allt oftare inte centrifugerar och tömmer. Ibland lämnar den sköljmedlet och ibland så väljer den att stanna senare så det bara är att starta en tömning så är den färdig.

Jag har inga felkoder eller andra meddelanden från den. Någon som har nån idé vad det kan vara som är galet med den?

Den var ju inte direkt gratis när jag köpte den 2014. Mvh christoffer
 
A
kollat silen?
5 års garanti?
kollat avloppet?
blinkar startknappen rött och därefter grönt?
 
electroluxaren skrev:
kollat silen?
5 års garanti?
kollat avloppet?
blinkar startknappen rött och därefter grönt?
Silen brukar vi tömma någon gång per år så det är inte den. Tömde den idag och nästan inget där.
Om du med avloppet menar slangen så sätt det lite precis i mynningen på den. Rensade det men den tömde inte nästkommande maskin för det. Kollade även slang3ns anslutning och där var det rent och fint.
Knappen här jag aldrig sett lysa annat än grönt.
Garanti tiden har jag ingen aning om.

Håller på att köra en nästan tom maskin nu (barnkläder), och den verkar att få gå färdigt. Sitter det något överbelastningsskydd som kan vara med å bråka när den ska gå över i centrifugeringsläget? Har aldrig reflekterat över tvättmängden men vanligtvis brukar trumman vara i princip full och problemet är inte nytt.
Mvh christoffer
 
A
DEN CENTRIFUGERAR INTE OM DEN INTE LYCKAS TÖMMA
 
Jag hade ett ordentligt stopp i avloppslangen i när min Electrolux vägrade tömma. Kolla hela slangen och även om den ansluter mot ett avlopp som gummitutten är nedtryckt över, kolla i den övergången.
Mitt halvstopp satt ca 20 cm från slutet av slangen, ludd och tvättmedelsrester, riktigt myspys.
 
Lag lossade slangen från maskinen och kunde blåsa genom den utan problem. Slangen hänger ner i en rostfri ho så det är inga problem med nån vidare anslutning.
 
A
Då skulle jag prova med att byta pump
Det har funnits serier med dåliga pumpar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.