Idag har jag plockat fram tio byggvaror som jag själv inte hade kunnat säga på rak arm vad det är. Frågan är hur väl ni känner till dem?

Quiz: Vad pratar byggaruhandlaren om? https://www.byggahus.se/quiz/136-vad-pratar-byggvaruhandlaren-om

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och diskutera quizet i största allmänhet.

Svart cylindrisk byggvara med metallfästen och märkning på vitikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi inspireras av en byggvara som jag inte hade känt igen. Den är inte med i quizet.
 
Kul quiz men fick bara 5 av 10 och en del bilder blir mycket svårare då det inte går att se storleken.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
8/10 va ok.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
8 av 10 får väl en amatör vara mycket nöjd med ? !
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
10 av 10! Då var två stycken rena turgissningar, 2-3 var ganska säkra gissningar och resten kändes tryggt.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jaha då vet jag va ett trekantskrapblad kallas 9 av 10, roliga quiz!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
10/10 ;)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Svaren på fråga 6 är helt fel allihop.
 
Vilken idioti. Kalibrering är att mäta upp felvisning. Det där snarara ut att vara ett verktyg för fasa röret.
 
  • Gilla
nmeden och 3 till
  • Laddar…
Vissa bilder svårt att se var det var,sen många saker som inte direkt finns i byggvaruhandeln.
 
A
D Daniel 109 skrev:
Vilken idioti. Kalibrering är att mäta upp felvisning. Det där snarara ut att vara ett verktyg för fasa röret.
Håller med. Det är precis var det är. Det ser också till att det är runt och inte lite ovalt. Overkill skulle jag tro i de flesta fall.

Fick trotts allt 9/10. Missade på fråga 1. Hajfena chansade jag på.
 
jackn
7/10 kändes rimligt
 
kulle
D Daniel 109 skrev:
Vilken idioti. Kalibrering är att mäta upp felvisning. Det där snarara ut att vara ett verktyg för fasa röret.
Hur många rätt fick du Daniel? :p
 
D Daniel 109 skrev:
Vilken idioti. Kalibrering är att mäta upp felvisning. Det där snarara ut att vara ett verktyg för fasa röret.
Håller med om att det var lurigt, men " kalibrering" kan också innebära att man korrigerar en felaktighet, så att den blir rätt. Nogranna hål kan kalibreras med brotschar.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.