Svar: 2, Johan Hedengran

Perfekt nu när jag ska ändra planlösning och gipsa om hela övervåningen!
 
2. Johan Hedengran

Jag ska bygga övervåning på vårat hus, så alla verktyg behövs införskaffas så det går smidigt.
 
Nr: 2

Ett garagebygge står för dörren och alltid roligt att testa nya prylar :)
 
2. Johan Hedengran

Har 2 plan gånger 140kvm att gipsa och borra i , vad kan passa bättre än smarta saker i vardagen !
 
2

Vi ska bygga till ett par rum, och alla tillskott skulle vara välkomna. Vi kommer att jobba parallellt med snickare, så vi behöver verkligen bra verktyg för att kunna hålla tempot!
 
Svar: 2, Johan Hedengran

Vore välkomna tillskott!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är Johan Hedengran
Jag har köpt ett hus från 1894 som jag håller på att rusta. Det är det bästa köp jag har gjort i mitt liv och verktygen kommer att underlätta mitt arbete enormt mycket. Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag är en pryl nörd när det gäller verktyg och elektronik saker Och att någon har suttit och tänkt ut dessa saker som underlättar mitt bygge uppskattas enormt.
Hälsningar Maria
 
Svar: 2, Johan Hedengran

Grannarna säger att jag är perfektionist. Perfekt raka snitt. Jo vi får se.
 
2 Johan Hedengren

Motivering:
Det var ett par damer från Älvsjö
som köpte ett hus vid en insjö
I taket var röta
I källaren blöta
Här saknas det verktyg för bättre miljö!
 
2. Johan Hedengran

Jag skulle verkligen behöva uppdatering av verktygslådan. I nuläget består den av verktyg ifrån IKEA, dessa får visserligen jobbet gjort men det blir en och en annan svordom under arbetets gång :)
 
2. Johan Hedengran

Jag älskar smarta grejer!
Jag håller på att renovera en stuga så dom kommer att användas flitigt!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktygsset till verktygslådan

[bild]

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
2. Johan Hedengran

Har precis i dagarna köpt ett hus från 1968,tillträder i mars. Och behöver alla smarta verktyg och hjälpmedel för kommande renoveringar och tillbyggnader.
 
Svar 2
Då jag kapat tusentals skivor gips och alltid använt en enkel stanley gipskniv med vanlig tumstock så vore det kul att ge något annat en chans, måttbandet ser också lovande ut däremot kan jag väl inte säga att jag skulle ha någon direkt användning av borrgrejen.
 
Hej.
Svar på fråga : nr 2

Tävlar för att det är roligt att vinna.
Och så skulle det va riktigt nice att kunna låna ut grejer som ingen trodde vi hade
 
Svar: 2 Johan Hedengran.



En gipsskiva kan man absolut skära med en gammal morakniv, mäta kan man göra med den gamla trälinjalen och man kan lätt hålla dammsugaren under borrhål - OM DE VORE 1940! Nu nästan 80 år senare kan man ju inte hålla på så?! Det är nästan så att man får skämmas. Tillåt mig att inleda 2019-års renoveringar på ett smidigt sätt utan att skämmas för att mina prylar är ärvda från farfars far. Håller på att blåsa ut hela huset som vi köpte i maj månad. Målet är att bli klar innan 2020, och med detta kit finns en limiten möjlighet.

Gladare gubbe som renoverar och gladare kärring som kan lägga 2700:- på spa?! Hoppas jag vinner kittet annars måste jag nog gå och köpa dessa tre saker!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.