Enligt telefonsamtal med Stadsbyggnadskontoret ligger deras självservice för att plocka ut ritningar nere för tillfället. Man kan däremot beställa ritningarna för fastigheten och få dem hemskickade på USB, vilket ju är förnämligt. Det innebär dock minst en veckas väntan på ritningarna.

Här kan man beställa digitala ritningar i Göteborg:
https://goteborg.se/wps/portal/star...bygglovshand/bestallning-av-bygglovhandlingar
 
H hempularen skrev:
Om det är 80 år gammalt, är det verkligen en betongvägg då? Inte en murad tegelvägg?
Du har rätt, det är en tegelvägg! :) Det borde vara lättare att såga och forsla bort?
 
Vet inte om det är lättare att såga.
 
Jag fick slutligen hjälp av Tellstedt i Göteborg AB (orgnr 556454-0861), som i sin tur är den del av Projektengagemang Sweden AB (orgnr 556330-2602).
 
  • Gilla
LinaW123
  • Laddar…
S Smoothie skrev:
Jag fick slutligen hjälp av Tellstedt i Göteborg AB (orgnr 556454-0861), som i sin tur är den del av Projektengagemang Sweden AB (orgnr 556330-2602).
Nyfiken, vad tog Tellstedt för debitering? Vi behöver hjälp med konstruktionsritning för bygglov för att sätta in ett nytt fönster.
 
E Evert&Kristina skrev:
Nyfiken, vad tog Tellstedt för debitering? Vi behöver hjälp med konstruktionsritning för bygglov för att sätta in ett nytt fönster.
Jag förberedde och markerade de ritningar som behövdes för att minimera deras insats. Det kostade runt 4000 kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.