Avslutad: Vinn smart verktygsset till verktygslådan

Kollage av tre verktyg: borrdammuppsamlare fäst på vägg med vakuum, digitalt måttband och person som använder gipsverktyg med inbyggt måttband.

Gillar du att samla på dig smarta verktyg som förenklar vardagen för dig när du renoverar? Då är detta tävlingen för dig. Denna veckan väljer vi ut 2 st vinnare! De vinner varsitt paket med smarta saker till hemmet:
  • Gipsverktyg med inbyggt måttband och snickarpenna så att du kan skära perfekt raka snitt i gipsskivorna.

  • Digitalt måttband - Med en stor display, bra precision, och många smarta funktioner är det här digitala måttbandet det enda mätinstrument du behöver i din verktygslåda.

  • Uppsamlare för borrdamm - Denna smarta och batteridrivna uppsamlare hjälper till att hålla golv och möbler rena från borrdamm. Uppsamlaren fäster på väggen med vakuum och dammsuger upp dammet från väggen under tiden du borrar.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Smarta Saker har en helt egen sektion för svenska innovationer. De hyllar också innovatörer på sin hemsida. Vem blev månadens innovatör i januari 2019?
Svaret hittar du här: https://www.smartasaker.se

1. Karl Jacobsen
X. Emma Eriksson
2. Johan Hedengran

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smartasaker.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smartasaker.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
n1an59
  • Laddar…
2. Johan Hedengran

Ska riva ner hela hallen inklusive en vägg och inbyggda garderober, lägga om golv, bygga upp nya garderober och hyllsystem.
Alla hjälpmedel man kan få för att snabba på projektet önskas så två-åringen slipper bo i kaoset för länge.
 
Svar: 2, Johan Hedengran

Ska försöka övertala mannen att fixa lite fler tilluftsventiler i några rum i huset, och det kanske kan underlätta om jag kan locka honom med lite nya verktyg när jobbet ska göras.
 
Svar 2

Allt som kan påskynda renoveringen är ju bra att ha och vissa i familjen börjar bli lite trötta på renovering efter 6 år... :surprised:
 
svar: 2, Johan Hedengran

Jag skäms så oerhört varje gång jag måste ta fram mitt analoga måttband... :oops:
 
Svar: 2.

Jag tror inte riktigt på de här verktygen, verkar för meckiga för att vara praktiska. Change my mind!
 
2 Johan

Senaste året har jag börjat fixa och dona på huset. Tak, trappa, väggar, element, innerväggar, badrum.
Förutom att jag gillar smarta verktyg som en princip så kan ett multifunktionellt verktyg vara till hjälp eftersom jag gör arbetet själv. Ingen släkt eller annan som hjälper. Att mäta, märka, skära, bära, montera blir ett evigt slitande så att kunna mäta, märka och skära med ett verktyg tror jag kan göra gott.
Och varje gång jag borrar får jag leta efter ett kuvert och en tejpbit för att samla upp dammet, säkert kan en uppsamlare som ligger i väskan göra allt smidigare och mer tidseffektivt.
 
Svar 2: Johan Hedengran,
Som blivande pappa kan jag spara massor av tid med rätt hjälpmedel vilket bidrar till mer tid med den lilla människan :)
 
Fadai
Johan Hedengran. Vill vinna för att jag älskar smarta prylar, men tyvärr blir det oftast annat som prioriteras. Har användning för alla sakerna.
 
Svar 2: Johan Hedengran

Detta år är det dags för min sambo och mig att bygga vårat egna hus. Att då gå ifrån en lägenhet till hus med väldigt lite i verktygslådan är en utmaning både praktiskt och ekonomiskt.
Så dessa verktyg skulle göra stora skillnad.
 
Svar: 2 Johan Hedengran.

Nu är jag visserligen snart klar med bygget av mitt stall till bostadshus så jag önskar att jag hade dessa prylar tidigare, men det finns alltid att göra med 4 byggnader på tomten + ett växthus...
 
Svar: 2 Johan Hedengran

Då jag älskar att fixa med trä, och det är dax att renovera ett av barnens rum så vore det perfekt med tekniska hjälpmedel. Samt överbevisa tanten min att jag kan mäta rätt :).
 
2

Blir ett bra komplement till mina verktyg.
 
Han heter Johan Hedengran.

Vi har precis påbörjat totalrenoveringen av vårt hus som är byggt -59. Huset är i princip helt i original. Vi har väggar som ska flyttas, spänntak som måste bytas & korkgolv som ska rivas upp och är helt nybörjare båda två. Att då få vinna väl utvalda hjälpmedel av proffs skulle underlätta vår resa till ett funktionellt hus. De hade inte riktigt samma standard för 60 år sedan
 
Johan Hedengran

Om jag vinner verkygssetet ska jag ge bort det igen! Till vår snickare som till våren ska sätta upp gipsskivor i vår blivande sommarstuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.