Jag kan inte bestämma mig...
Detta städskåp ska vi göra som ett skafferi. Men frågan är om luckan ska vara samma som köket (grått med mässing handtag)
Eller ska den vara vit och smälta in i väggen som den är?

Jag vill på något sätt att den ska ”höra ihop” med köket. Att man ser att det är ett skafferi typ.
MEN det är pga placeringen på skåpet som gör mig osäker. Den ligger lite ”off” tycker jag... ligger i köket men samtidigt inte.
blir det konstigt om det e en grå dörr där liksom.

Hur skulle ni ha gjort?
Skulle uppskatta lite tips utifrån, för jag har kört fast.
TACK!
 
  • Ritning av kök med markerat städskåp planerat att bli skafferi, markerat ”ST5”.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rita upp i exempelvis Ikeas köksplanerare och känn efter?

Jag tror nog det skulle funka att ha den i samma lucka som resten av köket
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hemmakatten
Samma dörr som i resten av köket är min åsikt.
 
Det är sådana frågor som täljer på äktenskap/samboförhållandena när det ska byggas hus eller renoveras bostadsrätt.

Till saken: ett skafferi lever ju på att det är svalt inuti. I gamla BRF löste man det med en egen utomhusventilation, dvs ett hål med galler genom ytterväggen. Många av dessa hål är igensatta idag.
Om man vill bara bygga ett skåp för att lagra livsmedel och torrfoder idag kräver inget än ett köksskåp whatsoever. Man kan ju fälla in lite ventilationsluckor upptill och nedtill. Med snygga beslag i rätt tidsstil kan det ju bli fint.
 
Klart att det skall vara samma dörr/luckor som i köket i övrigt!
Jag röstar för två luckor, en nedre och en övre.
Samt några utdragslådor. Väldigt platseffektivt och överskådligt för alla kartonger och påsar med ris, skorpmjöl, skummjölkspulver, smörgåsrån, bakpulver,potatismjöl... osv
 
Tack för era svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.