O oppo skrev:
Ok. Då får jag leta vidare alltså. Måste fylla på med vatten i systemet var 4e dag nu, annars hamnar trycket nedåt 0 bar. Var så jag hittade det, letade efter läckage..
Vad ???
Då har du ett annat läckage!
 
  • Gilla
oppo
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Vad ???
Då har du ett annat läckage!
Jo jag vet och mina försök att hitta det går inget vidare..
 
Om du hade haft internt läckage i plattvärmeväxlare så hade trycket i (VV-/)radiatorkretsen istället stigit tills säkerhetsventilen öppnade, 2,5bar i radiatorkretsen å 10bar i VV-kretsen.
 
  • Gilla
oppo
  • Laddar…
O oppo skrev:
Ok. Då får jag leta vidare alltså. Måste fylla på med vatten i systemet var 4e dag nu, annars hamnar trycket nedåt 0 bar. Var så jag hittade det, letade efter läckage..
Till vilket tryck fyller du på?

Hur många våningar är huset på? Källare?

Planlösning? Ritningar?

Från när är huset?

Precis över fjv-centralen så ser det ut som om radiatorkretsen delar sig, prova och stäng bägge ”ballofix”ventilerna som sitter en bit upp, då isolerar du bort vissa delar av radiatorkretsen.
Ja det kommer att svalna av i vissa delar av huset, vad och hur mycket beror på hur det är draget.

Nu vet vi inte heller vart i landet ni bor och hur kallt ni har det ute.
 
  • Gilla
oppo
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Till vilket tryck fyller du på?

Hur många våningar är huset på? Källare?

Planlösning? Ritningar?

Från när är huset?

Precis över fjv-centralen så ser det ut som om radiatorkretsen delar sig, prova och stäng bägge ”ballofix”ventilerna som sitter en bit upp, då isolerar du bort vissa delar av radiatorkretsen.
Ja det kommer att svalna av i vissa delar av huset, vad och hur mycket beror på hur det är draget.

Nu vet vi inte heller vart i landet ni bor och hur kallt ni har det ute.
1 plan samt källare och kallvind. Norrland. -20 just nu. Byggt 1930-tal. Inga ritningar. Fyller på till 1 bar. Tappar ca 0,2 bar per dag tills nere på 0.

Pågående renovering och bla sågat av rör med tigersåg, pluggade element etc. Fick synlig läcka i skarv längs källartak som ska åtgärdas i morgon. Dock har det börjat sjunka mer utan att den läckan ökat. Sökt själv men inte funnit. Om mer läckage så antar jag att det är i trossbotten någonstans?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.