Hej på er.
Min nyblivne make har köpt ett rostfritt kylskap från Electroloux ERF 3700X, vilket levererats igår. Det visade sig att den är för mörkt och inte alls passar in i omgivningen! Galna jag har packat upp kylskapet för att närmare se på den ovetande om att man inte får byta ut den mot annan. Plastskydden sitter kvar (embalaget är borttaget).
Vi orkar inte annonsera efter köpare på någon internetsida, trötta efter mycket renovering och annat på det privata planet. Kylskapet är vackert annars, särskilt dörrarna, men omgiven av vita vägger, detaljer i "gustaviansk stil", ljus inredning förstör den hela köket.
Finns det någon möjlighet att klistra fast något enormt, vit klistermärke på kylskapets ena sida (den står i en hörn). Vet ni var man kan köpa en sådan? Eller något i stil med skyddsfilter i vit...
Dörrarna är i rostfritt stål, mörkt silver och det är ok om de förbli så eftersom fläkten och vattenkokaren är i modern stil, men den mörkråa kylskapssidan förstör vår morgon och dag redan nu. Hjälp! Vad kan vi göra åt detta?
Oh! Vi borde ha köpt ett helt vit kylskap i stället! Tala om att kasta bort pengar i sjön. Tacksam för svar.
 
Har tänkt på det där! Vi kommer ha ett vitt kök och kylens rostfria ena sida kommer att va synlig. Tror man kommer reta sig på det... Eftersom vi ska ha ett överskåp (lika som resten av köksskåpen) har jag funderat på en vit täcksida som täcker både skåpet och kylen. Kan det va ngt? Har ingen aning om det funkar och blir snyggt :-/
 
Vad ska ni ha för det? :D
 
Jag säger som Maria - köp en täcksida i samma stil som luckorna på köket! Det måste vara det bästa alternativet.

Vår kyl och frys kommer också stå med sidan ut mot matplatsen, och vi ska ha täcksida.

/alacs
 
Det som gör mig tveksam till den lösningen är synen framifrån. Alltså man ser ju kanten på täcksidan när man står framför kylen... Kanske störs man mindre av den än den rostfria sidan.

alacs - kan inte du lägga in en bild när du fått ihop det hela? Är nyfiken!
 
Tyvärr lär det dröja innan jag kan visa ett foto på det hela, men om du tittar på ritningarna så kanske du får en uppfattning. Vi hade motsvarande i förra köket, men därifrån hittar jag inga foton.

Detta är hur skåpen står sett från baksidan. Kyl och frys är helt fristående, men "inbyggda" ihop med överskåp och en täcksida.

/alacs
 
  • Kk_04.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så framifrån.

Självfallet ska inte överskåpen sittar lägre än högskåpet bredvid, men jag fick inte till det bättre i ritprogrammet. Dessutom tillkommer ett galler för ventilationen ovanför kyl och frys
 
  • Kk_05.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har skåp ovanför kyl/frys och hel täcksida. Jag tror att det skulle se konstigt ut utan täcksidan i och med skåpet. Nu är kyl/frys snyggt inbyggd.

/EB
 
  • kk3m.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har precis som på alacs ritning, kylens ena sida är öppen mot bänkskivan. Vi satte en täcksida där i vitt (resten av köket är vitt), och man stör sig inte alls på att den syns från kylskåpet. Att ha kylens sida öppen däremot var skitfult tyckte vi.
 
  • kyl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt STOOORT klistermärke.
Gå in till en reklamateljé i närheten där du bor och be att få köpa några meter vit dekorfolie. Det finns 123cm breda och i 50m rullar!!!
Montera med tvålvatten på limsidan av folien, så att du kan justera folien och slipper en massa luftbubblor. När den väl fastnat, så sitter den där tills du vill ha bort den eller slänger kylskåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.