Hej! Hade precis bestämt mig för att endast göra en budgetrenovering av köket när det inte alls blev som jag tänkt. Haha.
Vi hade nästan precis lagt klart det nya golvet i köket när jag upptäcker en vattenläcka. Mannen min som skulle koppla in diskmaskinen glömde skruva fast en slang ordentligt så det droppade i ett dygn.

Det hela slutade med att vi fick riva hela skåpet som var platsbyggd och allt.. så det hela blev ett lite större projekt. Eftersom vårat kök är så litet är det i princip 2/3 stommar som behövs. Släta luckor eller med spegel har jag inte bestämt än. Tänker att huuuur svårt kan det vara egentligen? Har tänkt på det förut men hade precis gett upp tanken, men nu känns det som ödet.
Tänker behålla överskåpen och i så fall bara byta ut luckorna så de matchar.

Andra alternativet som inte alls känns lika roligt är att köpa stommarna med luckor och köpa nya luckor till överskåpen.

Någon som provat? :)
 
Ja bilderna är la inte topnotch, håller delvis, men du ser prinicipen?
Stearin säger du, rakt av eller flytande?
 
M McQueen skrev:
Ja bilderna är la inte topnotch, håller delvis, men du ser prinicipen?
Stearin säger du, rakt av eller flytande?
Du har råkat svara i min tråd istället för din :)
 
Nu har jag köpt material för att försöka bygga en stomme med två luckor. Önska mig lycka till.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Lycka till.

Vad tänker du använda för material?
 
Jag har köpt massiva träskivor i furu som blir själva stommen. Tror inte stommen blir det svåra utan det svåraste blir nog att gå luckorna raka. Jag tänkte prova att göra shakerluckor med furu och ska prova med masonitskiva som spegel. Hade tänkt köpa furuplywood först men den fanns inte i rätt tjocklek så provar med masonit.

Får jag till luckorna bygger jag luckor till resten av köket (2 överskåp och 1 skafferi samt 1 städskåp) också. Får jag inte till luckorna men stommen köper jag luckor till hela köket.

Får jag till allt bygger jag även en till stomme till diskbänk och en köksö.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.