Hej,
En fråga om antennförstärkare som jag hoppas någon kan ge ett svar på.

Se bifogade bilder.
Två sladdar har lossnat på min antennförstärkare (WISI). En röd och en svart.
Jag undrar om det är bara att löda fast dem igen. I så fall, ska de sitta på olika ställen?
Jag vet att den röda satt på stället med öglan. Ska den svarta sitta där också, eller på andra stället där det finns en "löddroppe"?
Väldigt tacksam om någon kan svara.
Tack på förhand. En öppnad WISI antennförstärkare med två lösa sladdar, en röd och en svart, och en synlig lötögle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En antennförstärkare med en röd och en svart sladd som har lossnat, placerad på ett grönt mönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller röd och svart tråd framför öppen antennförstärkare med synligt kretskort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En antennförstärkare med en lossad röd och svart sladd, röda sladden nära en skruvanslutning med ögla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Metallburken ser ut att vara ett filter för separering av strömmatning och antennsignal.
Jag skulle ha satt svart ledare på plåtchassiet och röd på "öglan" som sannolikt är en sk genomföringskondensator.
 
  • Gilla
Magnus501 och 1 till
  • Laddar…
Instämmer med föregående
 
  • Gilla
Magnus501
  • Laddar…
E etompau skrev:
Metallburken ser ut att vara ett filter för separering av strömmatning och antennsignal.
Jag skulle ha satt svart ledare på plåtchassiet och röd på "öglan" som sannolikt är en sk genomföringskondensator.
Tack för snabbt och tydligt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.