Skottat snö, eller snarare varit arbetsledare när barnen skottat. Äntligen börjar de där två jätteinvesteringarna ge någon avkastning :crysmile:
 
  • Gilla
Johan456 och 6 till
  • Laddar…
"Inre tjänst", disk, tvätt och städning. Bara kallt och blåsigt ute.
 
Snöskottning här med och med en fungerande snöslunga gick det som en dans. Tidigare under dagen var det hallen som gällde. Städa, ta bort tejp som satt alldeles för bra, trimma och spika upp lister/foder samt återanvända hatthylla mm och tillbaka garderob och skänk. Ca 8mm högre blev det nya golvet. Det tar sin tid men optimisten i mig sa att det var sista jobbet i den hallen. Vad frugan sa har jag redan glömt
 
Tillslut kommit igång med takgipsen.

Installation av takgips i ett pågående byggprojekt med synligt träregelverk och stegar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter lite annat med högre prio som dock kvarstår ...

Bild av bilens infotainmentskärm som visar felmeddelanden: start-stopp, stabiliseringskontroll (ESC), däcktryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skodan verkar inte nöjd efter att varit nedfrusen i två veckor.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Monterat dörr med adjufix hylsa som jag hade hemma och som gjorde att jag höll på att få ett sammanbrott då de dessutom var för långa så att täckbrickorna inte gick på. Så de fick smaka på vinkelslipen! :p:cool:
Nu sitter den som berget. Ska bara spika foder och golvlister.
 
  • Nyinstallerad vit innerdörr i ram, utan foder och golvlister, i ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mugatu och 2 till
  • Laddar…
hordak
Ställt in en toalettstol och mätt lite inför köp av anslutning till avlopp och vatten.
Ny toalettstol ej installerad, står bredvid avloppsrör på ett badrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte mitt eget hus och inte idag. Men jag gjorde ren ena syrrans ugn med min ångmaskin. Blev väldigt bra resultat. Har även gjort samma sak med vår ugn, men det har jag ingen bild på.

Före:
Före-bild på en smutsig ugn innan rengöring med ångmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Renoverad och rengjord ugn efter behandling med ångmaskin, skinande ugnsgaller och insida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DennisCA och 8 till
  • Laddar…
Jag hade också en ångmaskin när jag var liten, men jag visste inte att den gick att använda till sånt...
 
  • Gilla
  • Haha
-RB- och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Fanns ju dock massa tillbehör man kunde koppla på, att bara titta på det där snurrande hjulet var ju bara farsan som tyckte var kul.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Inte mitt eget hus och inte idag. Men jag gjorde ren ena syrrans ugn med min ångmaskin. Blev väldigt bra resultat. Har även gjort samma sak med vår ugn, men det har jag ingen bild på.

Före:
[bild]

Efter:
[bild]
Det där såg ju riktigt bra ut. Några praktiska tips innan jag drar igång?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Inte mitt eget hus och inte idag. Men jag gjorde ren ena syrrans ugn med min ångmaskin. Blev väldigt bra resultat. Har även gjort samma sak med vår ugn, men det har jag ingen bild på.

Före:
[bild]

Efter:
[bild]
Vad för ångmaskin har du?
 
S
Monterat duschdörr idag från Inr.

Den fungerade som tänkt, vilket var skönt.

Nyinstallerad duschdörr i glas från INR i ett kaklat badrum med synlig dusch och badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glidande duschdörr monterad i modernt, kaklat badrum med dusch och badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad duschdörr av glas i ett modernt kaklat badrum med synliga duschreglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Vad för ångmaskin har du?
En Kärcher SC3 Easy fix som är en väldigt bra maskin. Enda jag saknar att den inte har är kabelvinda.
 
K Kjell_G skrev:
Det där såg ju riktigt bra ut. Några praktiska tips innan jag drar igång?
Jag gjorde som så att jag först bara körde runt med ångan för att lösa upp smutsen lite. Sen gick jag på med en mässingborste (tillbehör som inte ingår) och gnuggade järnet. Nu när jag tvättar ugnen lite mer frekvent behöver jag inte gnugga lika mycket som jag gjorde när jag gjorde rent den första gången. Känns också väldigt skönt att få så bra resultat utan att ha använt en endaste kemikalie.

Jag har som jag skrev i ett annat svar en Kärsher SC3 EasyFix, och jag använde mig av detta tillbehör till ugnen: https://www.kaercher.com/se/tillbehoer/rundborstsats-med-maessingborst-28630610.html
Det blir inte repigt om någon är orolig över det. I alla fall blev varken syrrans eller vår ugn det.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag gjorde som så att jag först bara körde runt med ångan för att lösa upp smutsen lite. Sen gick jag på med en mässingborste (tillbehör som inte ingår) och gnuggade järnet. Nu när jag tvättar ugnen lite mer frekvent behöver jag inte gnugga lika mycket som jag gjorde när jag gjorde rent den första gången. Känns också väldigt skönt att få så bra resultat utan att ha använt en endaste kemikalie.

Jag har som jag skrev i ett annat svar en Kärsher SC3 EasyFix, och jag använde mig av detta tillbehör till ugnen: [länk]
Det blir inte repigt om någon är orolig över det. I alla fall blev varken syrrans eller vår ugn det.
Intressant. Jag kör med såpa, stryk ut ett lager outspädd såpa och sätt ugnen på 100 grader i 20 minuter, låt svalna och torka av med fuktig trasa. Ugnsglaset brukar jag ta med en fuktad trasa doppad i aska.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.