Kommer att väga ca 500 kg.
Ska stå intill vägg och hörn.
Golvreglar är 2"x6".
Är man bara nojig att det inte ska hålla?
 
Ska man räkna på det behöver man veta akvariets mått, dvs hur stort dess stativ är, golvbjälkarnas spännvidd (dvs rummets bredd) och vad rummet används till i övrigt. 2"x6" är en ganska klen dimension för golvbjälkar, så det kan inte röra sig om ett särskilt brett rum. Tala gärna om husets byggår också.
 
J justusandersson skrev:
Ska man räkna på det behöver man veta akvariets mått, dvs hur stort dess stativ är, golvbjälkarnas spännvidd (dvs rummets bredd) och vad rummet används till i övrigt. 2"x6" är en ganska klen dimension för golvbjälkar, så det kan inte röra sig om ett särskilt brett rum. Tala gärna om husets byggår också.
Karet är 150 cm långt.
Åtta fötter.
Spännvid ca 2,5 meter(tillbyggnad 1974).
Rummet till vänster är en annan tillbyggnad.
Modernt inrett rum med laminatgolv och dammsugare på golvet bredvid vit byrå och svart stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Akvariet kommer inte att åka genom golvet. Men situationen är heller inte idealisk. Jag skulle säga att det är ett gränsfall. Det finns en risk att golvbjälkarnas nedböjning blir större än önskvärt. Grundproblemet är att 2"x6" egentligen är en för klen dimension för den spännvidden. Golvsvikten är redan i högsta laget. 2"x7" hade varit mycket bättre. Men om du inte har ett bättre alternativt läge för akvariet så tycker jag du kan göra som du tänkt. Jag antar att det är nu det är som mest motiverat.
 
är där glasbotten i akvariet ?
t
 
T tergo skrev:
är där glasbotten i akvariet ?
t
Ja vadå?
 
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Ja vadå?
då är det viktigt att det står plant och alla ben står lika stadigt annars kan där bli spänning i bottenglaset och spricker efter ett tag
t
 
T tergo skrev:
då är det viktigt att det står plant och alla ben står lika stadigt annars kan där bli spänning i bottenglaset och spricker efter ett tag
t
Inte första gången jag har akvarium.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.