Hej!

Till ett garage, vad rekommenderas, fördelar nackdelar. Bör man måla innan montering?

 
Jag rekommenderar alltid grundfärg plus ett lager täckfärg före montering. Träet krymper antagligen och målar du efter montering så får du fram obehandlat trä. Förbehandlar du träet så är det skyddat
 
Hej!

Är det ingen som kan tycka till? - Gavelpanel, lockläkt eller lockpanel till ett garage. Handlar det enbart om utseende, eller finns det andra för/nackdelar?
 
Samma som huset om möjligt säger jag. Det ser prydligt ut.

Annars slår jag ett slag för spontad stående panel. Hyggligt lätt att montera och inga yttre lister som kan sitta lite si och så efter ett antal år.

Nackdelen är att man får bygga rakt från början, det finns mycket lite utrymme att "gömma" nått på
 
Hej .jag håller på att bygga ett garage och försöker att få allt i den stil jag har på huset ,med smal notläkt samma gavelbrädor och vindskivor .
Jag ska ha ett halvmånefönster precis som på huset .
Jag grundmålade allt och målade ett lager täckfärg innan jag spikade upp panelen .Jag sågar snedkant under så att vattnet rinner av bättre .Som jag ser det finns det inga fördelar eller nackdelar förutom priset blir högre med notläkt
MVH :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.