Jag jagar efter en täckmålad panel för innetak (vilket inte verkar finnas) Anledningen till att jag inte vill måla själv är att det är 190kvm (*3 strykningar...huva)
Det finns vitlaserad panel att köpa men vi vill ha riktigt vitt.

Någon som vet en leverantör som säljer detta?

Mvh
Marthin
 
Har tyvärr inget tips om någon som säljer färdigmålad takpanel, men jag hade exakt samma önskemål som du när vi byggde vårt hus.
Vi hade ungefär samma mängd panel som behövde målas och tanken på att göra det själv var ju rent hårresande.
Efter ett visst köpslående med mig själv om vad som var viktigast, absolut kritvitt, täckmålat eller någon kort stund med barnen medans dom var vakna så kom jag fram till en, för mig, acceptabel kompromiss. Jag lät bryta panellack med så mycket vitt pigment det gick och sprutlackade det två varv och resultatet blev jättebra.
Iof. inte riktigt som täckmålat men BETYDLIGT MYCKET VITARE än gängse vitlaserat.
Taket ser definitivt vitt ut men aningens trästruktur kan anas.
Mycket bättre slutresultat än vad jag vågade hoppas på, med tanke på att utgångs"kravet" var täckmålat vitt och detta blev i det närmaste "riktigt vitt"!!
Ett litet tips bara!
MVH/Christina.
 
Några kompisar till mig hade samma önskemål. Först satte de vanlig omålad panel i taket och lät den sitta och torka ett par veckor, sen sprutmålade de hela klabbet.
Det blev bra faktiskt.
 
Jabo verkar endast ha vitlaserad. Inte målade :(
 
??? Konstigt eftersom de på sin hemsida säger:

NYHET! Klassisk pärlspont - målad och klar! Finns laserad i 6 läckra färger: Gul, blå, vit, grön, körsbär och antik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.