ullberg
Jag tycker inte det är något problem att sköta flödet i sidled, egentligen är det bra på blandare med hög pip då man hamnar mer utanför strålen när man öppnar blandaren (givet att ens höger/vänsterhänthet matchar blandarens utformning)...

Dessutom skulle det inte förvåna mig om det är en liten mässingsring med splints som ställer pipens ändägen, och i så fall kan du ju ändra så att spaken är rakt fram (låt vara att man fortfarande fäller snarare än lyfter för att öppna)

Moras kvalitet idag har jag för litet underlag för att bedöma, nöjer mig med att konstatera att jag har en Mora armatur i duschen som suttit där helt utan antydan till trassel i 8 år

/U
 
Jag har en blandre som man manövrerar så. Visserligen från Ikea. Men det är absolut inget problem att styra födet på det viset.
 
Den där är riktigt smidig att hantera. Angående kvalitet så upplever jag mora som riktigt bra. När man jämför i butik känns dom bättre än grohe iallafall
 
Då lutar det åt en sådan och troligtvis blir det K5an istället med den rundade pipen, det är ju ingen förmögenhet så skulle det "absolut" inte fungera kan man ju byta.
 
Grejen med dessa är ju att du har temp på vrid och flörde på att vippa. Tycker det känns smidigare än en vanlig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.