Då ska vi se hur intresserade av tapeter ni är. Jag har knåpat ihop tio frågor om tapeter med tillhörande bild. Kanske har någon av er den hemma?

Nytt quiz idag: Vad heter tapeten? https://www.byggahus.se/quiz/135-vad-heter-tapeten

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och diskutera quizet i största allmänhet.

Ett matsalsrum med dukat bord framför en vägg dekorerad med en detaljerad tapet med landskapsmotiv i fransk stil från Zuber.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av en läcker tapet från franska Zuber.
 
harry73
3 av 10 och jag gissade allt :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
5/10 chansade vilt utom på Stig Lindberg som jag var stensäker på.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Sämst hittills (av 42st) med ett rätt.
Jag är i alla fall glad att jag kunde den enda frågan jag egentligen kan ha nytta av (easy upp)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Frågan om EasyUp är ju dock fel, det är bara Wallvisons tapeter märkta med EasyUp®️ som är just EasyUp, övriga tillverkare har liknade namn som sätt lätt och quickup. Det är alla non-woven men Wallvisons uppfyller fler krav och är varumärkesskyddat☺️
 
5 av 10 0ch jobbar man med färg o inredning :oops:
Men det va inte lätta "val" som föreslogs. Iofs så borde Desg. Gid och dom två engelska skulle man haft rätt på...
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fadai
Missade bara sista, där ser man. Det lönar sig tydligen att slösurfa på Pinterest.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Alla rätt. Hade ingen aning om att jag kunde så mycket, kul!
För övrigt, mycket bra liten film om tapeter.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
8rätt, mycket gissningar.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
5 av 10 men egentligen var jag bara säker på tre av frågorna.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Kul quiz men den fick mig att känna mig korkad vill gärna kunna mera om tapeter!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Gick ju riktigt bra att gissa sju rätt :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då ska vi se hur intresserade av tapeter ni är. Jag har knåpat ihop tio frågor om tapeter med tillhörande bild. Kanske har någon av er den hemma?

Nytt quiz idag: Vad heter tapeten? [länk]

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och diskutera quizet i största allmänhet.

[bild]
Vi inspireras av en läcker tapet från franska Zuber.
Blev lurad in i quizet med den bilden :) riktigt snygg tapet.

Fick bara 4 rätt och det är för jag kan inget om tapeter.

Sen att man är urusel på komma ihåg namn gör inte saken bättre.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
8 av 10.
Lite nytta har man tydligen av att ha en smula bakgrund inom form och design. Även om tapeter inte är min grej.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
jag kunde bra om vintagetapeterna och stilepoken. Men de moderna tapeterna och dess företag, nej här skiner mitt ointresse in. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.