useless useless skrev:
Byggaren vill väl tjäna mer pengar helt enkelt?
Jo, förvisso......men det är ingen guldgruva direkt att byta ett fåtal lpm golvregel
 
Dom kanske hoppas att försäkringsbolaget skulle svälja offerten och sen strunta i att byta dom?
 
useless useless skrev:
Dom kanske hoppas att försäkringsbolaget skulle svälja offerten och sen strunta i att byta dom?
Ja visst, eller säkerställa rätt c/c mått, undvika golvknarr, svikt, klapperljud eller rätt toleranser när man sedan ska lägga själva golvet t ex matta, parkett eller dyl. Vilda gissningar från min sida men jag vet att man inte behöver kunskap i mygel och förfalskning får att få ett yrkesbevis.
 
Nej det vet jag oxå. Men nästan 9000 på bara reglarna som inte ens är förstörda så börjar man spekulera lite som sagt jag trodde jag kunde räkna med det men efter mkt samtal så förstår jag ju att det oftast inte ens behövs.
Och med tanke på att det är en hel del som felar dvs i kalkylen och ett x antal saker dom inte ens skrivit med som jag suttit och gått igenom osv så blir det minst ett par 10 tusen för mycket i onödan som jag hellre då lägger på annat än att lägga i onödan och inte ens ett fullständigt kök kommer stå här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.