Fadai
Såg det där "slottsghettot" på TV i morse och tänkte att det kanske är en allegorisk bild av helvetet. T o m fulare än vissa radhusområden man ser ibland. Ge mig en spypåse, nuuuu!
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Såg det där "slottsghettot" på TV i morse och tänkte att det kanske är en allegorisk bild av helvetet. T o m fulare än vissa radhusområden man ser ibland. Ge mig en spypåse, nuuuu!
Verkligen? SVT? De läser tydligen BH. :)
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Fadai
K karlmb skrev:
Verkligen? SVT? De läser tydligen BH. :)
Jo, säkert...
 
Skumpe
K karlmb skrev:
Jag förstår vad du menar, men jag kan tycka att en del av de där områdena faktiskt är vackra jämfört med slottsstaden. Lite Truman show också över den.
Vad jag förstått var målgruppen besuttna ryssar som gillar detta prål med tinnar och torn. Samtidigt saknar de helt smak så det kanske inte var så dumt tänkt även om allt måste göras med någon form av måtta, oavsett om det är åker i Skåne eller en öken i Turkiet..
Kunde de inte iaf varierat med 7-8 olika slott..?
Jag tycker Tompaah har en poäng. Det är en otrolig konformism som råder i svenska villakvarter. Såklart mycket på grund av våra extremt strikta byggregler. För min del hade jag gärna sett ett par torn sticka upp här och var bland villorna.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag tycker Tompaah har en poäng. Det är en otrolig konformism som råder i svenska villakvarter. Såklart mycket på grund av våra extremt strikta byggregler. För min del hade jag gärna sett ett par torn sticka upp här och var bland villorna.
Det finns här och var. Det brukar vara mycket stök med bygglov, vad jag sett.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag tycker Tompaah har en poäng. Det är en otrolig konformism som råder i svenska villakvarter. Såklart mycket på grund av våra extremt strikta byggregler. För min del hade jag gärna sett ett par torn sticka upp här och var bland villorna.
Har absolut inget emot torn! Men man kan inte bara äta glass...
 
F
Så Arrested Development över detta :crysmile:

 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
F furukvist skrev:
Så Arrested Development över detta :crysmile:

[media]
:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Tyvärr hann det gå lite längre här tydligen...
Man blir ju förbannad egentligen, hur många utmärkta affärsidéer har inte sågats av snusförnuftiga bankkamrerer när de samtidigt sitter och ger klartecken till rena idiotier?
 
Titta till höger på listan över "Liknande ämnen"::
  • Dränering - är detta pris verkligen rimligt?
  • Kan detta verkligen vara rätt?
  • Är detta verkligen godkänt?Inkoppling av toalett vid stambyte
  • Är detta verkligen fackmannamässigt gjort av en rutinerad snickare?
  • Är detta verkligen en godkänd installation?
Visst, de liknar verkligen den här trådens ämne! ;) Avancerad algoritm där...
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Visst, det är en smula udda med exakt likadana hus i oändliga rader. Men varje hus är betydligt snyggare än mycket av det som byggs i Sverige.
 
M mumiemonstret skrev:
Titta till höger på listan över "Liknande ämnen"::
  • Dränering - är detta pris verkligen rimligt?
  • Kan detta verkligen vara rätt?
  • Är detta verkligen godkänt?Inkoppling av toalett vid stambyte
  • Är detta verkligen fackmannamässigt gjort av en rutinerad snickare?
  • Är detta verkligen en godkänd installation?
Visst, de liknar verkligen den här trådens ämne! ;) Avancerad algoritm där...
Kan väl trösta oss med att vi nog alla hinner gå i pension innan Skynet tar över.
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.