Haha, en fogsvans har jag. Vågar dock inte riskera att det blir snett eller fult då Hästens tar hutlösa 1200 spänn för 4 nya ben. Infästningen är förstås special så inga andra ben än Hästens egna passar. Grannarna är underbara, men tyvärr inte så tekniktunga så ngn gersåg hittar jag nog inte på gatan :)
 
C
N novis81 skrev:
Hästens tar hutlösa 1200 spänn för 4 nya ben.
Vad kostade sängarna då?? :whistle:
 
N novis81 skrev:
Haha, en fogsvans har jag. Vågar dock inte riskera att det blir snett eller fult då Hästens tar hutlösa 1200 spänn för 4 nya ben. Infästningen är förstås special så inga andra ben än Hästens egna passar. Grannarna är underbara, men tyvärr inte så tekniktunga så ngn gersåg hittar jag nog inte på gatan :)
Då får väl du bli först
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ar/elektriska-kap-gersagar/kap-gersag-242106/
https://www.hornbach.se/shop/ATIKA-Kap-och-geringssag-KGS-210-N-1400-W/8675457/artikel-detaljer.html
 
C cpalm skrev:
Vad kostade sängarna då?? :whistle:
Köpte dem begagnade, men knappt använda, så det var ett kap ;)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Om ingen i trakten ställer upp kan du alltid släpa ner dem här.
 
N novis81 skrev:
Vågar dock inte riskera att det blir snett eller fult
Skämt åsido så tycker jag att du kan fixa det själv med någon enkel handsåg och geringslåda typ den som useless föreslog. Det kommer att bli tillräckligt bra! Fäst en stoppkloss med en tving så får du alla benen garanterat lika långa och fäst även gärna benet med en annan tving när du sågar. Ta ett varv maskeringstejp runt benet där du ska såga så minskar du risken för "fransning". Och du, ärligt talat, vem kommer att krypa ner på golvet och fundera på hur dina sängben ser ut undertill?
 
  • Gilla
novis81
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Då får väl du bli först
[länk]
[länk]
Som enmanshusägare önskar jag att jag kände samma tillfredsställelse av att köpa verktyg som inredning! :crysmile:
 
Vilket forum har jag hamnat på, egentligen?! Det enda rimliga i denna situation är väl att inhandla en Kapex? Dock skulle jag personligen rekommendera TS att lägga till en mindre summa pengar och köpa en Mafell Erika 85 för att vara riktigt säker på ett tillfredsställande resultat. :)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 3 till
  • Laddar…
E
hobbs hobbs skrev:
Vilket forum har jag hamnat på, egentligen?! Det enda rimliga i denna situation är väl att inhandla en Kapex? Dock skulle jag personligen rekommendera TS att lägga till en mindre summa pengar och köpa en Mafell Erika 85 för att vara riktigt säker på ett tillfredsställande resultat. :)
Hahaha är det inte lättare med cs70 tror du? :crysmile::crysmile:
Givetvis den nya med sawstopfunktion. Annars kan det väl lika gärna vara.
 
hobbs hobbs skrev:
Det enda rimliga i denna situation är väl att inhandla en Kapex?
Tycker du en KS 60 duger till TS eller bör han gå på en KS 120 direkt? Vilken dammsugare rekommenderar du? Förutom skyddskläder och naturligtvis hörselskydd och skyddsglasögon, är det något annat du tycker TS bör skaffa för att säkert och högkvalitativt kunna förkorta sina sängben? :cool:
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker du en KS 60 duger till TS eller bör han gå på en KS 120 direkt? Vilken dammsugare rekommenderar du? Förutom skyddskläder och naturligtvis hörselskydd och skyddsglasögon, är det något annat du tycker TS bör skaffa för att säkert och högkvalitativt kunna förkorta sina sängben? :cool:
Jag hade ju som sagt hellre gått direkt på Mafellen. Men om vi skall snåla till det med en Kapex, så är det väl ändå rimligt med en KS 120. Då finns kapacitet för att kapa bredare sängben i framtiden. Dammsugare går nog bra med vilken som helst, så länge det är senaste modellen. Utöver det du skriver, så tänker jag att TS kanske vill kunna fasa av de kapade kanterna något och då tänker jag att TF 1400 kanske skulle kunna duga? :D:p
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.