Skulle gärna höra lite åsikter om nedanstående.
Skall kakla badrumsvägg ca 12 löpmeter där golvnivån skiljer ca 11mm. Tänkte börja med hel platta (B-250mm)
Beräkningarna stämmer nämligen att starta med hel platta.. ibland startar man med skift två med någon sorts list. ?????. Vill försöka starta med skift ett.
Kan man köra hela badrummet med skift ett och låta det brinna fast eller? (Distanser 11mm??)
Eller skall man köra skift 2 ? Och finns det någon list som inte tar hål på tätskiktet (Kerasafe)
Skall när väggen är fikserad, lägga golvklinkers som tar upp 11mm. (Förhoppningsvis)
 
Jag kör med kakelstöd och börjar med rad 2. Bara bök att få till det med lutande golv.
1647_14eba65a8b0ea4aa59ee63e34a25dbd0.jpg
 
4 4you skrev:
Skulle gärna höra lite åsikter om nedanstående.
Skall kakla badrumsvägg ca 12 löpmeter där golvnivån skiljer ca 11mm. Tänkte börja med hel platta (B-250mm)
Beräkningarna stämmer nämligen att starta med hel platta.. ibland startar man med skift två med någon sorts list. ?????. Vill försöka starta med skift ett.
Kan man köra hela badrummet med skift ett och låta det brinna fast eller? (Distanser 11mm??)
Eller skall man köra skift 2 ? Och finns det någon list som inte tar hål på tätskiktet (Kerasafe)
Skall när väggen är fikserad, lägga golvklinkers som tar upp 11mm. (Förhoppningsvis)
Jag skulle nog tipsa med att inte börja med en hel platta, inte i höjd i alla fall. Dra en vågrät linje på väggen och kapa första raden plattor för att passa den och på så sätt hantera de 11 mm skillnad i golvnivå.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag har lagt en linje med lasern och det stämmer så illa fint med hela plattor till taket..
Det där stödet verkar okej till en rätskiva eller dyl. Mer att fundera på.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag kör med kakelstöd och börjar med rad 2. Bara bök att få till det med lutande golv.
[bild]
Vad kostar en sådan ungefär ?
 
4 4you skrev:
Vad kostar en sådan ungefär ?
Okej strax under 200kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.