Staffans2000
Jag säger som "taiträ".

Om de små fredliga gynnarna varit röda med svarta prickar, hade du reagerat lika primitivt då?
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den betalar bergis ingen hyra. :rofl:
Klart gråsuggor inte betalar hyra. De är ju ohyra.
 
  • Gilla
  • Haha
Palmis och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag säger som "taiträ".

Om de små fredliga gynnarna varit röda med svarta prickar, hade du reagerat lika primitivt då?
Om de hade bott inne hos mig oinbjudna så är svaret ja.
 
VidarH VidarH skrev:
;) Själv har jag italienska dallerspindlar som jag dödar när jag ser en. Invasiv art och lämnar sina gamla nät kvar efter sig så det var rätt fult här och var när vi flyttade in.
Nu blir det lite trådkapning här, men vi för också en ojämn kamp med dallerspindlar. Oklart om de är italienska dock. Tycker för det mesta att man kan leva i lite ömsesidig respekt med de flesta småkryp, men dessa spindlar är bara jobbiga (om än ofarliga). Deras spretiga nät dyker upp överallt inne i huset, inte bara i undanskymda hörnor. Bläh. Plockar säkert några tiotal i månaden.
 
J jonne72 skrev:
Nu blir det lite trådkapning här, men vi för också en ojämn kamp med dallerspindlar. Oklart om de är italienska dock. Tycker för det mesta att man kan leva i lite ömsesidig respekt med de flesta småkryp, men dessa spindlar är bara jobbiga (om än ofarliga). Deras spretiga nät dyker upp överallt inne i huset, inte bara i undanskymda hörnor. Bläh. Plockar säkert några tiotal i månaden.
Tja, jag är nere på en varannan vecka inne i huset nu och det är för att jag lärt mig se dem, även som små. I garaget är det 2 i veckan men det beror på att jag inte går in i det angränsande rummet där varmvattenberedaren och den gamla oanvända vedpannan står. Jag tar ett varv med sopborsten i taket och mosar de jag hittar då jag har tvättmaskinen ute i garaget...
Det finns hopp för dig med. ;)
 
Skönt att höra att man inte står ensam i kampen :D
Förrådet är en front vi hittills inte orkat strida på, där har de fått härja relativt fritt. Får ta tag i det!
 
Jag bytte tilluftsventiler. Den del som sitter på utsidan väggen.
Plåten på utsidan var väl okay för att vara 45 år, men innanför sitter ett nät eller skall sitta, för mina var bortrostade. Fritt fram för spindlar och kryp att passera.

Har inga spindlar i varken tvättstuga eller gästrum längre. :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
J jonne72 skrev:
Nu blir det lite trådkapning här, men vi för också en ojämn kamp med dallerspindlar. Oklart om de är italienska dock. Tycker för det mesta att man kan leva i lite ömsesidig respekt med de flesta småkryp, men dessa spindlar är bara jobbiga (om än ofarliga). Deras spretiga nät dyker upp överallt inne i huset, inte bara i undanskymda hörnor. Bläh. Plockar säkert några tiotal i månaden.
Jag gillar de stora spindlarna med håriga ben. Sambon är dock mindre förtjust.
 
MultiMan
Så länge våra inomhusvänner inte är av denna magnituden tycker jag de kan få leva ;):

 
Jag har skrattat mycket efter att läst alla kommentarer. Jag tycker att du ska vara lycklig som har denna gratis städhjälp. Var rädd om Gråsuggorna och Silverfiskarna, som arbetar oavlönade för dig. Du måste ha väldigt skitigt hos dig eftersom dom trivs.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Man skall heller inte tro att man kan utrota dem. De är äldre än mänskligheten och de lär överleva oss också...
 
R
blackarrow blackarrow skrev:
Man skall heller inte tro att man kan utrota dem. De är äldre än mänskligheten och de lär överleva oss också...
Det får man hoppas, utan människan hade jorden varit paradiset.
 
R RapidSledge skrev:
Det får man hoppas, utan människan hade jorden varit paradiset.
Å andra sidan är väl paradiset ett begrepp som människan kommit på...
 
V vedklyv skrev:
Jag har skrattat mycket efter att läst alla kommentarer. Jag tycker att du ska vara lycklig som har denna gratis städhjälp. Var rädd om Gråsuggorna och Silverfiskarna, som arbetar oavlönade för dig. Du måste ha väldigt skitigt hos dig eftersom dom trivs.
Kanske kan hyra ut dem till grannarna?
Får man RUTavdrag för sina gråsuggor?
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.