Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag kan ju tycka att det skulle ingå i arkitektens roll att kontrollera detaljplanen innan man börjar rita så att kunden får bygglov, men man vet ju inte vad de har haft för diskussioner.
 
Det beror väl alldeles på vad man har beställt? Och bygglov är ju oftast inte helt svart eller vitt, så beställaren kan ju ändå vilja ha en ritning för att kunna påbörja bygglovs/överklagandeprocessen..
 
Ja, förstås. När vi skulle rita vår tillbyggnad så gick jag själv upp på STB och berättade hur vi tänkte innan vi började rita med en arkitekt och då fick jag ju reda på vad som gällde för vår tomt.
 
Ja sossar gillar ju inte att stoppa händerna i egna fickor...

Men nu vet vi ju inte hela historien men likväl betalar man för sig
 
  • Gilla
EvertL och 4 till
  • Laddar…
Oavsett vilket så är det inte ok att som beställare strunta i att återkomma med besked samt att inte betala.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 3 till
  • Laddar…
C
Nu är väl förvisso inte framställningen i media nödvändigtvis sann, och definitivt inte komplett, men...
Om man nu är missnöjd med en tjänst är det väl i och för sig, oavsett anledning, rimligt att man framför detta innan fakturan förfaller till betalning?
 
  • Gilla
kontorsråttan och 4 till
  • Laddar…
Men nu avslöjar Nyheter Idag att den kriminelle sambon även är dömd till 75.900 i böter efter att ha åkt fast för att ha stulit prylar på Mediamarkt.
Trevlig familj!
 
  • Gilla
  • Haha
EvertL och 8 till
  • Laddar…
Rubriken är lite fel. De byggde aldrig någon veranda, det är ju ritningarna som av någon anledning inte betalades.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Man bör ta allt som nyheter idag skriver med en rejäl nypa salt. Expo har klassat den siten som att tillhöra högerpopulistisk och högerextrem alternativmedia. Resume är inne på samma spår.

Med det sagt kan det mycket väl förhålla sig som så att Annikas sambo fått strafföreläggande, men jag skulle inte ta gift på det med nyheter idag som min enda källa.

För övrigt verkar sambon vara ganska handlingskraftig
iPhone-laddare fastskruvad i väggen med metallrem för att hindra lån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Rubriken är lite fel. De byggde aldrig någon veranda, det är ju ritningarna som av någon anledning inte betalades.
Rubriken är väl rätt? Dom har inte betalat någon för någon veranda. (y)
 
  • Haha
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Man bör ta allt som nyheter idag skriver med en rejäl nypa salt. Expo har klassat den siten som att tillhöra högerpopulistisk och högerextrem alternativmedia. Resume är inne på samma spår.

Med det sagt kan det mycket väl förhålla sig som så att Annikas sambo fått strafföreläggande, men jag skulle inte ta gift på det med nyheter idag som min enda källa.

För övrigt verkar sambon vara ganska handlingskraftig
[bild]
Visar ju också på intelligensnivån på karln ... USB-sladden är lös, och det sitter en till laddare under .. :crysmile:

EDIT: Nu såg jag buntbandet .... :oops:
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Man bör ta allt som nyheter idag skriver med en rejäl nypa salt. Expo har klassat den siten som att tillhöra högerpopulistisk och högerextrem alternativmedia. Resume är inne på samma spår.

Med det sagt kan det mycket väl förhålla sig som så att Annikas sambo fått strafföreläggande, men jag skulle inte ta gift på det med nyheter idag som min enda källa.

För övrigt verkar sambon vara ganska handlingskraftig
[bild]
Allt höger om Miljöpartiet är högerextremt i dagens Sverige.
 
  • Gilla
duetten och 11 till
  • Laddar…
Sannolikt skriver dessa tidningar inte en sådan artikel utan att först ha begärt ut tingsrättsdomen.
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
E etompau skrev:
Sannolikt skriver dessa tidningar inte en sådan artikel utan att först ha begärt ut tingsrättsdomen.
HAHAHA
 
  • Gilla
  • Haha
lat och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.