Ibland har man sprickor eller skador i ett träalster som man i alla fall vill använda. Jag har provat med att blanda sliprester med lim och spacklat med men också använt plastiskt trä i olika nyanser. Problemet jag upplever är att det ser så "lagat"ut. Det syns så tydligt att det är en skada som man försökt dölja. Jag har i stället letat efter plastiskt trä i svart, men det verkar inte finnas. Jag har också provat med att blanda svart pigment i lim, men inte fått det att fungera bra. Om man gör så syns ju fortsatt skadan men det är också tydligt att man inte försöker dölja den.

Finns det nån "därute" som kan ha nån briljant ide hur man kan göra?

Med vänlig hälsning,
/T
 
Finns svart reparationsvax. Både mjukt och hårt.
 
xibeca xibeca skrev:
Finns svart reparationsvax. Både mjukt och hårt.
Tack för svar.
Jag skall söka på det när jag är hemma igen. SItter i Kina nu och det är stört omöjligt att kunna söka nånting över huvud taget på svenska sidor, eller på internet generellt.

Eller har du redan nu kanske nån ide var man kan köpa det?

Hälsningar
/Thomas
 
Skaffa expressVPN när du är där nere, annars blir man tokig.
 
Tack för att du påminnde mig @jac. Jag skall kolla med Finnair om inte dom kan göra en avstickare till Lund
jac jac skrev:
Passerar du Lund på väg hem så försöker ju @Daniel_N bli av med några burkar Herdins träspackel som kanske kan passa: [länk]
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Tack för att du påminnde mig @jac. Jag skall kolla med Finnair om inte dom kan göra en avstickare till Lund
Shit åxå. Dom har ingen förståelse för viktiga saker här i livet. Dom vägrar hårdnackat att ens diskutera alternativen. Dom står fast vid att det är Shanghai - Helsinki- Göteborg som gäller. Punkt. Är det den finska sisun som har gjort dom så envisa och aldrig ge med sig? Jag har i och för sig jobbat i Vaasa några år men min erfarenhet är att dom var absolut mer medgörliga på den tiden.... :surprised:
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.