Tack icho!

Någon annan som har erfarenhet av FINSMAKARE?
 
Vi har nu beställt våra vitvaror och det blev en mix (fast att jag inte vill det från början).
Ugn och kombiugn, diskmaskin, tvätt, tork från Bosch.
Kyl och frys från Samsung.
Häll och fläkt från Electrolux.

Ny får vi se vilket märke som håller bäst
 
Håller på att plocka samman en köksuppsättning, men svårt att utläsa något av tråden då det i många inlägg endast anges tillverkare inte vilken modell som avses eller ålder. Produkter utvecklas ju kontinuerligt och det finns olika "prisklasser".
Så det skulle vara bra om det anges vilken modell det gäller och även ålder/inköpsdatum, blir annars ganska intetsägande "hur långt är snöret", tackar.
 
Hör kommer vår lista på inköp!

Tvätt Bosch WAT284E9SN
Tork Bosch WTW87479SN
Kyl Samsung RR40M71657F
Frys Samsung RZ32M71357F
Ugn Bosch HBG6751S2S
Kombiugn Bosch CMG633BS1
Disk Bosch SMA67MD06E
Fläkt Elektrolux EFG90563OX
Häll Elektrolux HHX850FNK
 
A
Va fräckt
Nu är det läge för lite vadslagning
Vad går sönder först
Vad tröttnar ni på först.
Jag har ju min uppfattning.
 
Funderar på IKEA Anrätta som ugn med pyrolytisk rengöring samt integrerad termometer och mikron utan ugnsfunktion (vill ha snurrande bottendel.)
Någon som installerat dessa och kan ge omdöme?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Kolla användargränssnittet innan du köper bara. Siemens har en tendens att krångla till det så förskräckligt. Såg att IKEA har en ny ugn som är riktigt stilren

Tyvärr är IKEAs ugnar stiliga men just for show. Bytte ut en 10 årig Bosch ugn mot en snygg från IKEA och det ångrar vi nu bittert. Ugnen ger ojämn värme och bröd har jag slutat baka.
 
Jag har en ny Ikea ugn, Matälskare, jättebra, ger jämn värme, blir varm snabbt och tyst fläkt.
Priset är ju också väldigt förmånligt.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Har vitvaror från Ikea som nu är 12 år gamla, spishäll o ugn byter jag nu, då båda pajat.
Har annars varit väldigt nöjd med dessa.
Kan tilläggas att jag i en bostadsrätt hade alla vitvaror från Elektrolux, dessa pajade samtliga efter 10 år, och då fanns inga reservdelar ens längre.
Nu är det ju enbart 5 års garanti på vitvaror oavsett märke.
Livstiden har förkortats avsevärt !
 
W Wennbergp skrev:
Skulle vara intressant att veta vad du bygger detta på. Min fråga från början är ju om jag med gott samvete kan köpa Ikea eller om jag då kommer bli besviken...
Hej Tomas
Vi har stora problem med frys och kyl från IKEA och de vill inte ta reklamation fast det borde vara givet. Frysen låter högre än den ska, ett vinande missljud som hörs i nästan hela lägenheten. Vi är smått knäckta. Kylen har helt olika temperaturer i dörren och längst in. Vi hanterar det med att ha olika zoner för maten så den inte blir förstörd.
iKEA säger att tekniker avgör reklamation och tekniker från Husshållsservice Stockholm säger att IKEA avgör. De svarar bara på det som de kan svara på men låter bli att ta ansvar. De dribblar bort oss och min sambo och jag är ovana och löser detta med att spela musik hela tiden för att slippa oljudet. Gillar musik men det är ju inte riktigt ok. Så om du har tips på hur man går tillväga är det toppen.

Vi är så ledsna och arga över att bli avspisade. Förstår att de inte bryr sig, de bor inte med problemen. Våra gamla grejer från Bosch fungerade mycket bättre och hade mer än 10 år på nacken. Vi blev grundlurade av personal ochproduktblad på IKEA för inte kan man tro att de säljer dålig produkter. I alla fall inte tar ansvar för måndagsexemplaren.

Tips till köpare av vitvaror. Köp inte kyl eller frys från IKEA Whirlpool. Dålig kvalitet, usel service, reklamation beviljas möjligen om du går till allmänna reklamationsnämnden.
 
Sir Anton Sir Anton skrev:
Jag har en ny Ikea ugn, Matälskare, jättebra, ger jämn värme, blir varm snabbt och tyst fläkt.
Priset är ju också väldigt förmånligt.
Toppen för dig! Vår är märkbart sämre än vår gamla. Funkar varmluft? Vår bränner maten ( menar svart förkolnat) längst in i högra hörnet och dessutom är utblåset så hårt att det ger ojämn nivå på rätter som paj, eller annat som får höjd
 
Sir Anton Sir Anton skrev:
Jag har en ny Ikea ugn, Matälskare, jättebra, ger jämn värme, blir varm snabbt och tyst fläkt.
Priset är ju också väldigt förmånligt.
Jag har samma erfarenhet!
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
A
Sir Anton Sir Anton skrev:
Jag har en ny Ikea ugn, Matälskare, jättebra, ger jämn värme, blir varm snabbt och tyst fläkt.
Priset är ju också väldigt förmånligt.
Bra information!
För ofta är ju de billigaste ugnarna sämre och i synnerhet när de som denna är gjord av whirlpool.
 
A
U ullak40 skrev:
Har vitvaror från Ikea som nu är 12 år gamla, spishäll o ugn byter jag nu, då båda pajat.
Har annars varit väldigt nöjd med dessa.
Kan tilläggas att jag i en bostadsrätt hade alla vitvaror från Elektrolux, dessa pajade samtliga efter 10 år, och då fanns inga reservdelar ens längre.
Nu är det ju enbart 5 års garanti på vitvaror oavsett märke.
Livstiden har förkortats avsevärt !
Ja numera är det bara 5 -års garanti mot tidigare 1 år.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
M MiamiaD skrev:
Toppen för dig! Vår är märkbart sämre än vår gamla. Funkar varmluft? Vår bränner maten ( menar svart förkolnat) längst in i högra hörnet och dessutom är utblåset så hårt att det ger ojämn nivå på rätter som paj, eller annat som får höjd
Varmluft i konsumentprodukter är lite som lotteri, en del har tur och andra inte...
 
  • Gilla
MiamiaD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.