EB skrev:
/.../Den är i massiv, återvunnen teak och bredden är 2 * 60 cm, ung. samma som de gamla dörrarna som fanns förr. Vi upplever den inte för smal, det går bra även med matkassar./.../EB
Testa med en barnvagn! ;)
 
Pardörrar vid entrén och altanen är helt ok. Men vid köksingången känns det inte så snyggt..
 
Testa med en barnvagn
Det har jag inte tänkt på, men det är inte aktuellt med en barnvagn heller. Den trappan som leder upp till ytterdörren har aldrig varit avsedd till barnvagnar.

Ev. barnvagnar får använda bakdörren (när vi har byggt den trappan!)


/EB
 
Hej på er igen!

Tack för alla fina tips!

Tack EB för tipset, angående Qvesarums Byggnadsvård. Efter en hel del letande efter en snygg entre dörr får jag lov att buga och bocka, det blir troligtvis en ekestad pardörr.... antagligen bredare än normalt, en vacker dag ska det pasera en barnvagn igenom.... ;)

Andreas; Har kikat på era fina bilder som du har länkat till, såg den altandörr som jag har letat efter där ute på marknaden men inte funnit.
Vart har du köpt den, för vilket pris, finns den att beställa på internet?

Tack på förhand!

Hälsningar Ynej

Vi är Piteåbor, och det är inte alltför stort utbud här uppe....
 
Hej Ynej

Vi har köpt dörrar och fönster hos Ekstrands!
Vi betalade 10.500:- för 2st

Mvh
/Andreas8
 
EB skrev:
Vi köpte vår fantastiskt fina parytterdörr (modell Ekestad) på Qvesarums byggnadsvård
[länk]

Den är i massiv, återvunnen teak och bredden är 2 * 60 cm, ung. samma som de gamla dörrarna som fanns förr. Vi upplever den inte för smal, det går bra även med matkassar.

Vi är mycket nöjda.

/EB
Det är samma företag som www.byggreturen.se jag använde denna sidhänvisning då jag alltid stavar fel på deras version av Kvesarum
;)

mvh plexi
 
Tycker oxå det e snyggt o praktiskt med pardörrar, skall ha en 30/80 med glas in till sovrummet, det är en gammal dörr till ett vardagsrum som gjorts iordning.
Ville ha en stor öppning men ändå kunna stänga till vid behov...  ;) vi har ju lilla damen bara varannan helg. (gillar inte o sova med stängda dörrar)
 
Jag är på jakt efter pardörrar för tillfället, ska kika in på byggreturen och se vad som finns. Tack för tipset!

Annars har jag använt mig mycket av Google, det finns en del lösningar ute på nätet. Nacka Byggvård har en hel del, även Byggigen.se...

Det blir mitt andra par pardörrar i en lägenhet om 92kvm, man kan inte få för mycket av dem :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.