13th Marine 13th Marine skrev:
- Tagit sig ut på den stora gemensamma balkongen och tittat in genom ett fönster och där kunnat se namn på närstående.
Fattar nog inte hur man kan se namn på närstående genom att titta in genom ett fönster. :thinking:
 
Telefonlistor, kalendrar, anteckningstavlor.

Min mormor är dessutom synskadad så att namn och nummer till en person tar upp ett A4, det låg lappar framme som gick att läsa från fönstret.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Telefonlistor, kalendrar, anteckningstavlor.
Men det måste väl höra till undantagen att sånt går att läsa utifrån på ett sätt så att man förstår vad man läser.

13th Marine 13th Marine skrev:
Min mormor är dessutom synskadad så att namn och nummer till en person tar upp ett A4, det låg lappar framme som gick att läsa från fönstret.
Ja undantag finns ju uppenbarligen. :)
 
Men uppgifter om namn finns på massor av ställen. Vårdinrättningar, kommunens biståndshandläggare, hemtjänsten, kanske färdtjänst. Det finns så många möjliga läckor, att man får se informationen som publik.
 
H hempularen skrev:
Det finns så många möjliga läckor, att man får se informationen som publik.
Pratar vi om närstående som exempelvis yngre släktingar eller barn är det inte bara så att man får "se informationen som publik" utan den är allmän handling och helt fri att för envar som så önskar ta del av..
 
Man kan ringa till skatteverket och fråga vem som har vilka barn. Sedan vidare därifrån. Kostar inget och går ganska snabbt. Mycket enklare än att hänga ut över balkongräcken..
 
  • Gilla
Filip94
  • Laddar…
Då hade det i detta fall varit enklare att nöja sig med min mormors tre barn och inte dra in barnbarnen i det hela.
 
Det är väl lättare att tycka synd om barnbarnen. Dessutom har man kanske lite sämre koll på dom än sina barn, så det är lättare för bedragaren att få igenom en rövarhistoria?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.