Jobbar på arbetsplats med 4 andra kollegor varje dag.
Vi har ett lunch/rast/fikarum där vi spenderar en stor del av vår tid i väntan på jobb.

Två av kollegor puffar på e-cigaretter hela dagarna så att utrymmet är i ett konstant diss.

Jag tycker att det är obehagligt och speciellt otrevligt när man ska äta.
Har inte velat säga till för hårt eftersom jag är ny där och är inte säker på om det faktiskt är otillåtet.

Vad säger ni? Är det normalt okey att vapea på arbetsplatser gemensamma inomhuslokaler?
 
Rent generellt inte men det är väl antagligen upp till arbetsgivaren att avgöra detta.
 
Har egentligen inget att tillföra, men jag tycker debatten e-cig VS vanliga cigaretter är lite intressant ...

Hur upplever du att du påverkas fysiskt av att de "röker"? Går det att jämföra med vanliga cigaretter?
 
Har du ont av det så säg till. Jag vejpar själv på jobbet men inte i fikarummet. Däremot på min plats och jag delar rum med andra men har kollat med dem så det är OK.

Normalt set blir det ju inte så mycket dimma om rummet är någorlunda stort och ventilerat.
 
Va man i nuläget kommit fram till så verkar det ju inte vara särskilt hälsovådligt för andrahandsrökare.

Men jag tycker att det är obehagligt. Visst, det luktar godis. Men jag vill inte ha deras ånga eller godislukt i mina kläder eller lungor.
Och det blir (iallafall här) en tydlig dimma i hela lokalen och det känns obehagligt i lungorna. Även om det inte "gör ont" eller nåt.
 
Enklaste är att be dom att inte vapea inomhus för att du mår dåligt av det. Är det vettiga personer så räcker det som skäl
 
galento
På vårat jobb är all rökning förbjuden
inomhus och rökarna får helt enkelt gå ut ist.

Är f.d rökare själv och tycker det är bra att rökarna får gå ut. Skulle inte vilja ha dimman som fanns i lunchrummet för några decennier sen.
 
  • Gilla
largab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.