Hej,

vi ska bygga hus i Sollentuna och tar in offerter för plattan och schakt. Vi har nu fått en offert på 500.000kr för enplatta på 120kvm med gjuten golvvärme. Vi kommer även behöva påla och fylla upp tomten men det är inte inkulderat i priset. Så min fråga till er är: är priset rimligt? Har ni tips andra som utför samma arbete?
Om ni gjutit lika stor platta vad har era kostat?

Super tacksam för all information!
 
Låter väldigt dyrt, men det är svårt att säga med den lilla information vi får. Är det tal om framdragning av vatten/el i detta pris också? Är det något special? Olika nivåer? Hiss? Du pratar om pålar, jag gissar att det innebär voter eller t.o.m. fundament under. Dålig koll på marken i Stockholm, men liknande kan ju vara aktuellt.
 
Vi har inte heller så mycket information än, dock så ska en geoteknisk undersökning göras i veckan. Framdragning av Vatten/avlopp och el är också inräknat. Men jag tycker fortfarande att det låter väldigt mycket :sweat:
Ingen hiss, pålning skall göras ca 14st 8meter djup (uppskattat) detta är inte heller inräknat i priset.:rolleyes:
 
Notera att med framdragning så menar jag inte bara installationer i mark/platta. Men det finns alltså inte alls på tomten?
Är så fallet så tycker jag priset låter ganska hyfsat.

Jag förstod att själva pålningen inte ingick, men finns behovet av detta så ser troligtvis plattan lite annorlunda ut också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.