Vi vill få till en extratoa i källaren, i gamla pannrummet som nu ska bli tvättstuga.
Framöver är planen att billa golv och byta avloppsstam men det är inte aktuellt i dagsläget.
Jag funderar på om man kan göra ett nytt lock till rensluckan, svetsa i ett 110mm rör som man sedan ansluter en toa till med utlopp bakåt.
Finns det några fallgropar med det förutom att man måste ta bort toan för att komma åt rensluckan.
 
  • Källarrum med synliga vattenledningar och avlopp, inklusive en blå renslucka och diverse rör på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade absolut testat i ditt fall. Tänk på att wc-stolen inte passar direkt i ett 110mm rör. Kolla även höjden så det inte blir tokigt.
Finns rostfria avloppsrör som borde gå att tigga fast på en plåt.
 
Då ingen skriker rakt ut är det bara att köra på antar jag
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
janwide
M MagnusSt skrev:
Då ingen skriker rakt ut är det bara att köra på antar jag
Funkar det bra?
 
Ta bort rensröret och sätt ett 110x45 gren. Det flesta wcstolar har ett anslutningsmått på 19,5-21cm från golv.
 
janwide
B Blund skrev:
Ta bort rensröret och sätt ett 110x45 gren. Det flesta wcstolar har ett anslutningsmått på 19,5-21cm från golv.
Får testa om det funkar. Blir kanske att sätta en sådan här flexibel anslutning för att få ihop det. Någon som har erfarenhet av denna typ. Känns som att "mojset" kan fastna i veckningen och sätta igen en den.
Flexibel WC-stos med utdragbar veckad slang för toalettanslutning.
 
janwide
B Blund skrev:
Ta bort rensröret och sätt ett 110x45 gren. Det flesta wcstolar har ett anslutningsmått på 19,5-21cm från golv.
Var och kollade på Bauhaus idag. 110×45 grenarnas utlopp är alldeles för långt upp för att jag ska få ihop det med toalettstolen. Är tveksam att det finns 110×45 som är lägre. Får försöka hitta en gren med mindre vinkel för att det ska funka.
 
då kan du ta ett 110x90. detta bygger ca 8cm från rörändan som du kapar med tigersåg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.