Vi har just fått klart med en tomt och nu börjar det "mödosamma" arbetet med att hitta rätt hus. Det är verkligen en djungel av olika leverantörer och hustyper där ute. Vi har dock fastnat för Götene hus, tycker dom har många hustyper som tilltalar oss i deras husprogram. Vi är ute efter lite mer "modernare" och "funkis-stil". Men det är ändå svårt att få tillräckligt med information bara genom att titta på en planlösning, sektion och handritad utsida (som erbjuds i katalogen). Nu vet jag att det finns virituella visningar på nätet, men inte på de hustyper vi tittar på. Vi funderar nämligen på Karlsholm, Björnholm och Hanö

Jag efterlyser därför om alla sorts synpunkter från er som byggt eller tänker bygga med Götene hus. Snälla berätta!

 
Vi var inne på att bygga med Götenehus. Ring dem och säg att ni har tomt och att ni är intresserade av de och de hustyperna och säg att ni skulle vilja se de husen.
Har ni tur har de några hus de kan visa Er...

Oss hade möjlighet att visa Gransäter och Fagerås, två av tre hus vi var intresserade av!

Har man tomt så är ofta säljarna väldigt på G

För övrigt var vårt intryck av Götenehus väldigt bra,

Lycka Till
 
Jo vi har varit i kontakt med säljare, vårt intryck än så länge är väldigt gott. Men vad jag förstår så är våra "favorithus" såpass nya så det inte hunnit bli byggda ännu. (Det var iallafall vad säljaren visste nu). Vi skall absolut undersöka mer om det inte finns byggda någonstans i landet (som visningshus).

När det rör sig om så pass mycket pengar man lägger ut så vill man ju verkligen veta att man "satsar rätt". Särskilt jobbigt blir det när man tycker att flera hus är av intresse och alla dessa har sina fördelar och nackdelar. På något sätt skulle man vilja ta det bästa ur varje husmodell och göra det "ultimata huset".
Det vi märkt är att "funkis-modell" och "moderna hus" ofta har en något sämre planlösning än de "klassiska". Få som har en stort badrum på övervåningen som vi vill ha, gärna då med plats för bastu och "bubbel" samt några relax-stolar. Men vad jag förstår så är Götene väldigt flexibla på att flytta väggar och dyl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.