Hej.
Är inne på sluttampen av köket och satte upp stänkskyddet enligt anvisning men det blev inte som jag trodde iaf.
Monteringslimmet byggde några millimeter och har fått en glipa på samtliga sidor av fönster.

Hjälp. Hur göra?
Fylla i med något och sen dra silikon eller vad finns att göra? Bifogar bild också.

Mvh
Kök med synlig glipa vid stänkskydd nära fönster och bänkskiva, indikerar problem vid montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är den torrmonterad nu, eller har du redan limmat?

Glipan ser ut att bli mycket större mot toppen av stänkskyddet. Något är inte helt rakt här.

Kammade du ut limmet, eller har du satt det i klumpar/klickar?
 
Jag gjorde som anvisningarna sa.
La ner skivan och gjorde en orm liksom upp och ner sedan tryckte så gott det gick mot gipset bakom.
Kan hända att stänkskyddet "slagit" lite? Tittar man inte väldigt noga ser man inte det men syns ut denna vinkel.
Har du något tips? Den sitter som berget iaf!

:/
 
T Tola90 skrev:
Jag gjorde som anvisningarna sa.
La ner skivan och gjorde en orm liksom upp och ner sedan tryckte så gott det gick mot gipset bakom.
Kan hända att stänkskyddet "slagit" lite? Tittar man inte väldigt noga ser man inte det men syns ut denna vinkel.
Har du något tips? Den sitter som berget iaf!

:/
Ok. Man blir kanske lite lurad av vinken och att det får en vidvinkeleffekt på glipan i överkant.

Maskera stenen och kör en tätmassa, ex målarfog som inte gulnar emellan. En mer omfattande lösning är ju att byta till en bredare smyg, men känns onödigt omfattande. Tror det går att få snyggt med tätmassa..
 
TaCk för svaren skall kika på detta! Återkommer med resultat!
 
Griffeltavlan
Kan du inte klämma dit en kvartslist i aluminium? Finns snygga som man brukar ha på kortsidor av kakel(y)
 
Behöver jag inte dra en fog där pga fönster då?
 
Griffeltavlan
Fönstret är väl tätt får jag väl hoppas och du ska väl inte skvätta så mycket vatten där antar jag?
 
Fönster tätt ja fast kranen sitter strax förbi fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.