Jag har en blandare som behöver bytas. Tyvärr kommer man inte åt att lossa denna utan att lyfta bort det fristående handfatet från bänkskivan. Såvitt jag kan se är det limmat mot vägg och bänkskiva med något slags häftmasseliknande grå lim. Då hela kommoden "hängt ner sig" en del har det redan lossnat från väggen och har nån millimeters distans från denna. Detta är också något jag kan åtgärda om jag först får loss det.

Problemet jag stöter på är att det sitter som berget mot bänkskivan. Några tips?
 
Rickard.
Det är mest troligt vanligt silikon. Och då är rakblad/brytbladskniv mitt tips utan att ha sett hur det ser ut. Försök få under kniven och skära fogen samtidigt som man lyfter försiktig eftersom.
 
Det känns "kletigare" än silikon som härdat och fastnar mer på kniven. Men jag får pröva med brytbladskniv och återkomma. Tack för tipset!
 
Bättre sent än aldrig; det var inkompetens som höll fast handfatet :)
När jag krånglade in huvudet tillräckligt långt i kommoden såg jag två rejäla bultar som min brytbladskniv inte hade en rättvis chans emot. Med dem borta var det ingen större utmaning att få bort handfatet.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.