Jag kör med 8MP kameror och vill inte ha lägre upplösning. Dock tycker jag det är bättre du fokuserar på hur kameran och dess ir-lampa funkar i mörker än på upplösning. Upplösning är inte en speciellt bra mätare på bildkvalitet.

Sök på youtube, hittar du inga tester på "din" kamera, överväg att ta en annan istället.
 
  • Gilla
Falo01
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kör med 8MP kameror och vill inte ha lägre upplösning. Dock tycker jag det är bättre du fokuserar på hur kameran och dess ir-lampa funkar i mörker än på upplösning. Upplösning är inte en speciellt bra mätare på bildkvalitet.

Sök på youtube, hittar du inga tester på "din" kamera, överväg att ta en annan istället.
Har du trådbundet eller trådlöst?
Känns som att det blir en himla massa kabeldragning med 8 st kameror med tråd..
Hittade iof. 8 st med wifi, ca 50.000:-, där har min budget spruckit för länge sedan..
 
Trådat, Hikvision 2385 enligt länk ovan (men handlade från asiatisk leverantör, fortfarande originalkameror dock). Wifi är för lätt att störa ut. Det är ju lite pyssel med kabeldragning men jag har möjlighet att dra från takfot in på vinden och därefter till central punkt, så här funkar det (borrar hål sticker in ett vp-rör och trycker sedan in kabeln där - då når jag den från insidan utan att klättra runt i isoleringen).
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.