Tjena✋

Hemma hos mig i har jag ytterdörr i mått 2125mm höjd och bred 870mm har sökt runt som en galning på nätet o olika forum utan lycka. Så nu undrar jag om nån vet om dom här måtten på dörrar fortfarande finns att få tag på.

Huset är byggt 1904

Så här ser min ytterdörr ut det är samma karm som innerväggarna har så samma storlek på dörr behövs..

Grå ytterdörr från 1904 med fönsterglas och brevinkast på en gammaldags inredd vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hjälp uppskattas stort, hare gott✋

Mvh snickerzz
 
C
Ser ut som en lägenhetsdörr... Är det en exakt likadan du är ute efter? Brukar inte vara så populärt eller snyggt för den delen att byta till en "modern" dörr. Oftast får man måttbeställa när det är gamla dörrar.
 
Kolla med din styrelse. Är huset så gammalt kan dörrarna vara K/Q klassade och får inte ändras hur som helst.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
JanneJanne123
Ett typiskt uppdrag för @findus42, men har för mig att jag läste att han undviker att jobba för privatpersoner.
 
R Robert-san01 skrev:
Kolla med din styrelse. Är huset så gammalt kan dörrarna vara K/Q klassade och får inte ändras hur som helst.
Man kan ju alltid hoppas...//Surgubben...:rolleyes:
 
Ja... det går att få en dörr som ser helt rätt ut och som passar i karmen. Normalt är vi underleverantörer till de stora som sätter in säkerhetsdörrar i gamla trapphus.
En stor del av snickeriets verksamhet är att pallvis med säkerhetsdörrar kommer till oss. Vi åker till trapphuset och mallar profiler och utseende. Sedan klär vi säkerhetsdörrarna så att de ser ut som de som skall ersättas.
Obehandlad säkerhetsdörr med klassiska profiler och spegling redo för trapphusinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag personligen brukar sällan spegla säkerhetsdörrar. Jag brukar tillverka dörrar från grunden. Mest entrépartier.

Nu är det lite oklart vad TS behöver hjälp med. Är inte tydligt för mig om det är en ny dörr eller en renovering.

Känner för övrigt igen speglingen. Har varit och mätt upp en liknande dörr på Kungsholmen.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.