Som ni kanske har märkt så brinner @Per Eskilsson för att alla ska ha så låga boräntor som möjligt och det är också han som står bakom frågorna på dagens nya quiz:

Quiz: Vem får bäst boränta? https://www.byggahus.se/quiz/134-vem-far-bast-boranta

Ja, får du 10 rätt på det här quizet vet du säkert också hur du sänker dina bolånekostnader.

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och diskutera frågorna i största allmänhet.

Rött hus med stråtak i Arild, inspiration för boräntequiz.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av ett fint hus i Arild, som i alla fall jag drömmer om att få belåna.
 
Varför är jag bra på sånt här? :confused:

Du fick 10 av 10 möjliga.
Du klarade dig bättre än 13 personer (76%) av de 17 som gjort quizet.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Inte illa, hur låg boränta har du om man får fråga?
 
9/10, bangade fråga 2.
 
För att det var för enkelt kanske?

Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 19 personer (76%) av de 25 som gjort quizet.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Inte illa, hur låg boränta har du om man får fråga?
1.48% i Skandia, 990 000:-
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ezi pezi
 
9 av 10 men jag tror det var lite för lätt då det gick att utesluta många svarsalternativ.
 
Lättaste quizet .. och .. jag .. klarade .. inte .. alla ... Aargh 9/10. Detta var min chans. :D:crysmile::sweat:

1,35. Men med tillkommande förmån 1,24.
 
Fråga nummer 8! Om du inte är vän med bankmannen på Facebook :crysmile::crysmile::crysmile:
 
K
Brukar få bra resultat på dessa quiz, men detta var inte mitt område ... Kanske för att jag är skuldfri.
 
  • Gilla
Albinp3
  • Laddar…
8/10 då jag hade fel på bankernas marginal och vilka banker som hade gått ut med att höja räntan.
 
Alla rätt! Konstigt va? ;)
 
9/10 Hade fel på fråga 2 som är en kunskapsfråga.

De andra frågorna är mer allmänt vetande bara
 
Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 752 personer (87%) av de 856 som gjort quizet

Vad har vi nu i ränta... 0.99 denna månaden och sedan höjer Landshypotek... 1.28 som mest tror jag.. får bli rörligt tills NGT bra dyker upp...1500000 i lån (Gick från 1.54 på Swedbank +20000kr i amortering. Till 0.99 och amortering sfritt på Landshypotek men nu har det ju gått ett år så då måste dom höja såklart ..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.