Om du ska bli av med dammet, så sug genom vatten. Dvs i mitt fall har jag intaget till dammsugaren högt och slangen är lågt/under vattenytan. Då suger den dammet genom vattnet och binds därmed, jag har bilat golv å slipat väggar många gånger på det sättet..
 
J
crilleolsen crilleolsen skrev:
Om du ska bli av med dammet, så sug genom vatten. Dvs i mitt fall har jag intaget till dammsugaren högt och slangen är lågt/under vattenytan. Då suger den dammet genom vattnet och binds därmed, jag har bilat golv å slipat väggar många gånger på det sättet..
Låter som en bra ide, men inte riktigt med på hur du menar? Har du vatten i dammsugaren eller i slangen?
 
I mitt fall dammsugaren, ( grov )
Men funkar även i en grovis med.
 
J
crilleolsen crilleolsen skrev:
I mitt fall dammsugaren, ( grov )
Men funkar även i en grovis med.
Med intaget, menar du då dammsugarmunstycket? Och sen att slangen går ner i en båge under vattenytan?
 

Bästa svaret

Ritad skiss på servett som illustrerar ett avloppssystem med etiketter "Dimmson", "Vattenlås" och "Damm in".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Lättare å rita på en servett än att förklara idag kände jag...
 
J
crilleolsen crilleolsen skrev:
[bild]
Ah! Så klart!

Hur vanligt är det att grovdammsugare har slangen så långt ner i tunnan?

Sugen på att bygga en egen "grovis" och testa med en gammal dammsugare nu.

Ska försöka ge mig på hålen i helgen och återkommer med resultat!
 
Ta då en gammal hink med lock ex. stor målarburk! (måste vara vaccumtätt) Sätt båda anslutningarna i locket å dra den ena ner under vattenytan. Det är den du sen suger med.
 
  • Gilla
JeLö
  • Laddar…
J
Byggde en egen "grovis" och fyllde med vatten. Tyvärr blev det för stort motstånd för dammsugaren vi använde, så det fungerade bara om vi körde den på lägsta effekt.
Svärfar envisades dock med att det inte behövdes, att hans gamla vanliga dammsugare fungerade bättre.
Några timmar senare låg där ett tunnt lager med fint batongen på preics allt i de rum vi borrat. Så nu beställer jag en kärcher wd6!
 
Haha!!! Förlåt att jag skrattar... men detdär är så typiskt!!!
Du kommer inte ångra dig. Jag har slipat både väggar å golv i helgen. Kan fortfarande gå i bara strumpor, (dock lite damm i 90graders hörnen..) den är så skön å ha...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.